Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 12 okt 2025, 11:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 nov 2006, 23:39 
Gezien op http://el-mod.de
Weet iemand meer van deze elektronika?

Het ziet er leuk uit... Nu zou een Heng Long wel eens een leuke (ombouw) uitdaging kunnen worden!

Titel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2006, 19:14 
Ik weet wel dat als hij in in het 2e kwartaal van 2007 met de Thinktank Battle Unit komt ik deze, hoogstwaarschijnlijk, ga aanschaffen voor mijn Bandai Stug (incl. de Booster natuurlijk, anders werkt er niets). De printplaatjes zijn klein en goedkoop.

Dit zijn de module's;
-- ThinkTank Booster: Zentraleinheit und Kettenantrieb
-- ThinkTank TLS: Steuerung des Turmes, Kanone und Beleuchtung
-- ThinkTank Drive: Stabilisierung der Fahrgeschwindigkeit unabhängig von Bodenbelag oder Steigung (Fertigstellung Q1/06)
-- ThinkTank Blaster: Soundmodul (Fertigstellung Weihnachten 2006/Januar 2007)
-- ThinkTank Battle: Kampfmodul kompatibel zu Tamiya (Fertigstellung Q2/07)

Je moet eigenlijk altijd de Booster hebben, dit is eigenlijk de CPU. Deze kun je dus aansluiten op de Heng Long, Trumpeter of eigen ontvanger elektronica.
Vanuit hier kun je uitbreiden. De module's worden via een bandkabel aan elkaar gekoppeld en wisselen hiermee info uit.

De Drive module is zeker apart, indien je in kruipgang rijdt (minimale stick-uitslag op je zender) en je gaat een heuvel op dan zal het Drive systeem automatisch aan de Booster doorgeven om iets meer 'gas' te geven. Hiermee rij je dus altijd overeenkomstig je stick-uitslag.

De Soundmodul is er nog niet, maar heeft gezien de specs hetzelfde als die van Tamiya. (Die van Beier is uitgebreider Beier USM-BN alleen moeilijker te integreren ) Ik ben wel benieuwd of er dan een geluid van mijn kleine Maybach motortje bij zit (deze zit wel bij de soundmodule van Benedini maar deze is gewoon erg duur. Wel leuk is dat Benedini een snelheids- en geluidsafhankelijke rook generator heeft (veel rook bij het starten bijv.))

De Battle Unit zou dus gelijk zijn aan de commando set van de Tamiya, alleen zou het 'torentje' anders kunnen zijn. Ook is er sprake van gradaties in de inslaghoek. Zo zou de achterkant van de tank (motorruimte) gevoeliger zijn dan een frontale inslag. Hoe dit zit weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat een inslag aan de achterkant als 2 inslagen telt en aan de voorzijde, gewoon, als 1.

Op het RC Panzer forum heeft de El-Mod wel al een eigen post gekregen, waar gebruikers en de ontwikkelaars ervaringen en tips uitdelen. Zeker de moeite waard om in de gaten te houden RC-Panzerketten-Forum:ElMod

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur