HAAA die Erik...
Bedoel je deze wieltjes...??
Ach..kom...nu Uli de wielen klaar heeft zullen er wel snel meer "Steel-Wheel" Panthers volgen....
Maar je bent zeker 1 van de eerste Erik...je had de wielen in ieder geval eerder dan mij..
Hier kwamen ze afgelopen zaterdag aan...net toen ik terug was van Zetten....
En..je wilde van meet aan de 221 bouwen...en daarmee zal ik je zeker niet "in de wielen rijden"...
Ben zelf al aan het zoeken welke Panther het zou kunnen worden...maar aangezien en maar tussen de 20 à 25 Panthers met deze wielen werden uitgerust is de keuze niet zo groot..
Toch zou je denken dat er toch wat meer info over dit klein aantal "special Panthers" te vinden zou moeten zijn....helaas..
Jouw 221 blijft de bekennste....
Anders bouw ik gewoon een fictive....misschien is de 222 of de 223 een idee... ??
Hebben we twee Panthers van dezelfe afdeling..alleen een iets andere cammo..en andere torennummers.... ???
Als ik het goed heb....dan werden de "Steel-wheel-Panther G`s" in Sept en Okt 44 gebouwd..mischien ook nog begin November....
In ieder geval zullen deze Panthers uit dezelfde productie-serie stammen ,dus achterelkaar geproduceerd..
Dan lijkt het me aannemelijk dat bij de toewijzing van de tanks aan de Pz Abt. meerdere steel-wheel-Panthers aan 1 dezelde Abt. toegewezen werden.
Zou dus heel goed kunnen dat Kampf Gr. Peiper meerdere van deze Panthers heeft gehad dan alleen de 221....
.....zou dus kunnen.....
Ah goed...heb net het boek "Duel in the Mist" besteld...misschien worden we daar iets wijzer van Erik..
We kunnen nu onze Panthers bijna samen bouwen....
Greetz...