Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 18:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 20:16 
Gebruikers-avatar

zo zijn we allemaal begonnen
dus komt wel goed
blijven proberen
en met die dvd is het makelijker dan het lijkt
had ik in het begin ook
he maar kom anders eens langs
we gaan namelijk toch een knutseldag houden
:idea:

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 20:47 
Citaat:
en met die dvd is het makelijker dan het lijkt
had ik in het begin ook

Nou Reinier, ben er na vanmiddag er al achter gekomen dat je met die pigmenten voorzichtig aan moet doen, dat poeder vliegt van je kwast als je daar vrolijk mee aan de klieder gaat.
Wilde 't proberen op de uitlaat, is inmiddels beetje roestig met wat zwart roet aan het uiteinde, dat ging prima........ evenals de tafel, stoelkussens, broek, trui ('t zat nog net niet achter m'n oren :lol: ).
En 't dan "even vlug" proberen weg te wrijven : Doctor : da's pas echt feest :oops: :lol:

Maar die klusdag lijkt me leuk en leerzaam Reinier : Thumbup :.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 18:10 
Ondanks dat 't al behoorlijk laat was gisterenavond, toch mooi nog even 'n nummertje gemaakt : Chessygrin : .
Afbeelding
't is dus 222 geworden en toch maar onder 't kruis gezet i.p.v. er doorheen.

@ Leonard,
Tommy heeft 't weer is voor elkaar gekregen, kwam tijdens rondje door de tuin plots deze tegen : Chessygrin :
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 18:51 
De nummers zijn mooi geworden : Thumbup : Waren de sjabloontje zelf plakkend (plakband systeem) of moest je ze met tape vast zetten?

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 19:22 
Hoi Wessel,

Moest ze vastzetten met plakband, kan ze dus eenvoudig schoonmaken/hergebruiken etc.
Dacht eerst van hé handig ik neem gewoon 123 (zaten achter elkaar) voor 't gemak zeg maar :mrgreen: .
Maar toch 222 genomen, had dat nummer eenmaal in m'n bol zitten, vandaar dat ik ook twijfelde of ik ze over het kruis zou gaan zetten (was bij de echte 222 ook zo).
Uiteindelijk er toch maar onder gezet, maar toch best wel tevreden zo
Maar ben dan wel zo'n pietleut om er "ergens" toch weer niet geheel tevreden te zijn,..... 't middelste nummer staat net niet recht onder 't kruis en aan de andere zijde staat er één nummer iets van 1 mm verder van de ander :(maar als ik 't niet zeg niemand die 't weet, dus als jij niks zegt, horen ze van mij ook niks :mrgreen: ).
In 't echt reden ze volgens mij ook langs 'n soort mac-drive waar de nummers er zo hopa met de kwast er op werden gekliederd, dus mijn zegen heeft 't, ik denk dat als ik 't ga aanpassen 't er niet mooier op zal worden vrees ik, dus hou het mooi zo.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 19:43 
Ik zal niets zeggen : Chessygrin :

Ik weet wel dat de Panther in Haufallalize langs de MC-drive is geweest en de nummers erop geschilderd zijn :lol: Maar de tanks die in WWII geschilderd zijn denk met sjabloon, Maareh das ook nie op de mm noukeurig gedaan denk ik. Wat betreft die panther weet ik ook nie of die wel helemaal realistisch geschilderd is. Dat grote balkenkruis voorop is wel super mooi alleen denk nie dat andere panthers dat hadden. Moek eens na zoeken want dat zou wel super gaaf komen te staan op mn panther : Chessygrin : Maar het moet wel realistisch blijven.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2009, 09:40 
Wilco,

ik kan me niet voorstellen dat die Duitsers de nummers op de millimeter nauwkeurig op de tank spoten, ik zou me daar niet druk om maken.
Veel modellen zijn veel te mooi gemaakt, dit geld ook voor tanks in musea denk ik.

knap van de goede Sint dat hij de Leopard door de schoorsteen gekregen heeft, ik wil de schoen waar hij in zat wel eens zien!

groeten Leonard

BerichtGeplaatst: 22 nov 2009, 12:29 
Citaat:
knap van de goede Sint dat hij de Leopard door de schoorsteen gekregen heeft, ik wil de schoen waar hij in zat wel eens zien!
@ Leonard,
Nou 't was deze, Piet ging er trouwens wel mee vandoor ('t fenomeen shoejacking is dus inmiddels ook overgewaaid vanuit Spanje) :lol:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 12:47 
Weer beetje bezig geweest (okay, okay....na dagen ronddraaien en lopen twijfelen hoe en wat te doen).
Is toch 'n redelijke stap om 'n klodder verf op je eerst gespoten tankje te smeren :(

Maar alé, heb dus maar wat verf gemengd om is 'n poging te wagen.
(kleuren komen alleen niet geheel uit op de foto's, sorry) heb tussen de druppels door vlug wat foto's genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik er 'n beetje mee op de goed weg ben, ik moet hier en daar nog wat plekjes doen, maar dat komt nog.
Tevens v/d week proberen of ik de tracks net zo kan krijgen zoals ik ze aan de koepel heb gedaan.
Ook moet de blanke lak en de wash er nog op etc, etc.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :oops:

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 12:58 
nou ziet erg goed uit hoor. : Thumbup : welke kleur heb je gebruikt voor slijtage plekken?

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 19:30 
Erg mooi gedaan Wilco, Zeker omdat je er nog niet lang mee bezig bent is dit erg mooi gedaan : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 20:48 
Gebruikers-avatar

zeker een mooie chipping wilco
netjes hoor : Thumbup :
je zal alleen wel merken dat je snel geneigt ben de zelfde handeling te doen erin
kijk maar naar de "herhalende" rechte lijn op de randen
probeer voor een nog mooier resultaat iets meer te trillen met je hand
en doe het met 2 handen
ja klinkt heel raar maar werkt goed

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 21:24 
Klopt Reinier, zag het later ook toen ik bezig was, dat moet ik zeker proberen af te leren :oops: .
Maakte de zelfde fout ook aan de anderekant terwijl ik me er aan de ene kant al op betrapt had : Hurted :

Maar telkens "als ik 't maar niet verknoei" hé en beetje de onwetendheid.
Echter we doen ons best :lol: en is het toch wel leuk om te doen hoor.
Ben dan ook blij met de reactie's, kritieken, tips etc en neuzen we veel op het forum om bij jullie Prof's de kunsten "beetje" af te kijken :wink:

Ben inmiddels ook beetje begonnen met de tracks te verouderen.
Ik had de sparetracks al wel gedaan zoals men al kon zien, maar ben nu met de gehele tracks aan de slag gegaan.

Wist niet dat plastic kon roesten :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb ze in de grondverf gespoten en daarna met Gunmetal, toen met roest van dat MIG wat aan het rommelen geweest.
En jawel hoor "oeps i did it again" :oops: dat poeder zat weer overal :lol: :lol:
Wil er nu nog keertje met 'n bus blankelak van Citadel overheen. in de hoop dat 't allemaal blijft zitten.
We zullen zien :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Wilco Bouwhuis op 06 dec 2009, 21:49, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 21:37 
Sjirk,

Had 'n mengeltje gemaakt van bruin XF 10, grijs XF 63 en zwart XF 1.
Deze gebruikt op de gele basiskleur.

Op het groen en bruin van de camo heb ik de gele basiskleur gebruikt zodat je door slijtage de basiskleur kunt zien.
Hier en daar op deze plekken ook nog is de kleur gedaan waar ik de basiskleur mee gedaan heb (beetje idéé van slijtage door verschillende lagen verf).
Ook hier en daar met 'n potlood 'n streepje gezet, is het net of je het metaal er doorheen ziet.
(Rob nog bedankt voor de potlood tip) : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 22:16 
Ziet er goed en roestig uit. Maar als ik jouw was zou ik binnenkort er metalen voor kopen, Dan maak je ze net zo mooi, wat aanmaak zand van bush gemengd met gras en goede kleurpoeder er in smeren, en dan de finishing touch: RIJDEN!! :lol: Het metaal wat dan bloot komt maakt ze nog iets mooier : Thumbup : Maar voorlopig ziet dit er wel top uit : Thumbup :

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur