Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 18:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 22:34 
ik heb gemerkt dat zelfs goede blanke lak, 3 lagen op je tracks het niet houd. al slijt het eigenlijk alleen waar de wielen de track raken, dat het weer zwart word dus ergens klopt wel. bij mij was alles okey, tot ik in los zand ging rijden, toen was het binnen 30 sec er af. dus veeeeel goede blanke lak (veel als in veel laagjes).

BerichtGeplaatst: 07 dec 2009, 18:48 
Gebruikers-avatar

dat de tracks slijten is zeker normaal
maar ik heb nog een tip voor je tracks : Chessygrin :
er van uitgaande dat je dat pigment heb gefixeert met purity seal oid
laat het 2 a 3 dagen drogen
haal wat wasbenzine en dan wat gele kaki en bruine olie verf
(ik zweer bij rembrandt en winsor)
doe kleine propje in de diepe delen er vloei deze helemaal uit met wasbenzine
laten drogen (ongeveer 5 uur) en je hebt echt vuil in je tracks

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 11:37 
Afgelopen woensdag weer wat gedaan met m'n tankje... en wat :oops:
Ik dacht smeer er 'n wash over van MIG (maar dan moest ie in de blanke lak).
Wilde dit doen met Mr. super flat Clear, echter was deze niet te krijgen en uiteindelijk 'n bus Citadel genomen (was echter zijdeglans).
Ik proberen op wat modellen en dat ging prima, het kleurverschil was nihil en daar Citadel van dat wargame lak is dus ook lekker krasvast (voor onze heide rondjes : Chessygrin : ), dus de stoute schoenen aan en eerst op de loopwielen wat gespoten, dat ging prima.
Toen het bovendek :shock: amai m'n chipping, het effect van de chipping was gewoon verdwenen (slijtage door diverse kleuren, compleet weg) ook was de tank veel donkerder geworden : Hurted : het was compleet mijn tankje niet meer... drama ten top dus.
Was net zo lekker op weg en dan dit.... was er letterlijk ziek van en nadat ik 'n paar keer de foto's op het forum nog is had bekeken hoe ik 'm had voor de blanke lak, er werkelijk zelfs 'n nacht slecht van geslapen

KoTi ziek, baasje ziek, met 'n griepspuit over de tank en overnieuw beginnen ???(m'n moraal was niet in m'n schoenen gezakt maar geloof me...zelf nog verder ...tot onder m'n schoenzolen).

Want wat nu ???.
Uiteindelijk contact gezocht met Prof.Doctorandus R. Zwanink, welke spontaan een vrijblijvend consult aanbood in zijn praktijkruimte te Leerdam, voor 'n nader "uitwendig" onderzoek : Doctor : van de KingTiger.
Volgens hem was er vast nog wel hoop en zou het misschien best nog beetje goed kunnen komen.

Aangekomen bij de praktijk bleek volgens Dr. Reinier de schade uiteindelijk nog wel mee te vallen, er was nog wel wat van te maken.
Na het openen van z'n trukendoos, de nodige tips, trucs en adviezen alsmede het "voordoen" konden we dus "onder toezien oog" aan de nodige herstelwerkzaamheden beginnen.
Het was echter wel 'n mooie gelegenheid om er nu meteen maar 'n verweerde tank van te maken, ik hoop dat 't gelukt is (uitlaatje moet nog beetje roesten).

Misschien dat ik de chipping nog iets verder terug probeer te halen, echter denk ik dat het slimmer is hem even tijdje weg te zetten (nou ja, wel rijden natuurlijk :lol:) alvorens er "eventueel" verder mee te gaan.

Ik heb jammer genoeg geen foto's van hoe de tank was voor het bezoekje, echter gisteren wel paar "vlugge" foto's gemaakt voorafgaande ons bliksem bezoekje aan BGZZ (betere foto's volgen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echt Reinier, super bedankt kerel voor je tijd, ... en je geduld : Chessygrin : , bedankt : Thumbup :

Zal binnenkort wat leuk foto's proberen te maken

Laatst bijgewerkt door Wilco Bouwhuis op 14 dec 2009, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 11:59 
Ziet er helemaal niet slecht uit. Nu het geel iets donkerder is ziet hij er ook wat agresiever uit : Thumbup : En het roest is ook mooi gelukt! Hoop hem snel op de hei in het echt te kunnen bewonderen :)

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 13:13 

Ik zie hier dikwijls pareltjes van tanks voorbij komen, doch soms is er m.i. dikwijls teveel chipping en roest gebruikt. Je mag niet vergeten dat veel van die tanks (Panther G's, maar vooral de KöTi's) dikwijls rechtstreeks van de fabriek kwamen, het slagveld op en een levensduur hadden van amper 2 weken (zeker naar het einde van de oorlog toe). Veel roest zal er dus niet aan zijn kunnen komen. Sommige G's en A's, Tiger I, III en IV-tjes kende meestal wel een veel langere levensduur en en zijn dus vatbaarder voor roestsporen, slijtage, olie e.d.
Ik doel hier dus niet op battledamage of sporen van gebruik (krassen, deuken, verwrongen spatborden), wat dat kwam zeer veelvuldig voor.

Misschien dat ik hiermee tonnen van kritiek op mij afgevuurd krijg, maar ik heb het met de beste bedoeling gepost en wil echt geen afbreuk doen aan de verschillende prachtige tanks die hier de revue passeren...

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 13:33 
Gebruikers-avatar

Nee hoor Peter,

Ik zie wel wat je bedoelt, de tank is een klein beetje "overdone" (wat niet weg neemt dat de tank er schitterend uitziet). Echter, de hoeveelheid chipping daarentegen is perfect gebalanceerd... (en eigenlijk te weinig als je de levensduur meerekent, die best hoog is gezien de hoeveelheid roest.)

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 17:56 
Gebruikers-avatar

ah
de "eeuwige discussie" over de chipping ed
of het waarheids getrouw is weet ik niet
maar waarom ook niet
de kwaliteit van verf liep hard terug
onderhoud?
geen tijd ervoor
oeps een muur

ik vind zelf dat je er als eigenaar tevreden over moet zijn
en wilco kwam helemaal van de kaart binnen er huppelde weer weg
dus dan weet ik genoeg
hoe ze er echt hebben uit gezien zullen we nooit weten

ik heb dit zo aangegeven om 2 redenen
1 hij vond hem niet mooi meer
2 het is meteen een leerschool voor verschillende technieken

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 18:34 
het beste van "fictie" en werkelijkheid dus ;)
bovendien ben ik voorstander van diversiteit, anders wordt het zo saai (roze tanks uitgezonderd :s :p)

Op de foto's lijkt hij mij zeker geslaagd en hoop hem eens een keer op de heide te mogen aanschouwen (mijn aanbod om eens langs te komen staat nog open).

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 20:51 

geslaagd is hij zeker te noemen. Het gaat hem bij mij vooral om de roest, niet alleen bij dit model (hetgeen weliswaar zeer goed en realistisch werd aangebracht), maar ook bij veel andere modellen (om duidelijk te zijn ook die op 1/35, 1/48). Die dingen hadden bijna geen tijd om te roesten (rupsbanden zijn hierop de uitzonderingen), behalve aan beschadigingen en bouten die frequent werden los- en vastgedraaid.
Nogmaals, ik wil echt geen afbreuk doen aan dit model want het is gewoonweg schitterend. En het kan idd tellen als leerschool om de verschillende technieken te leren... top dus!
Ik pretendeer zeker niet van expert te zijn (ook al doe ik modelbouw van mij 8 jaar), want ik heb met mijn ogen hier al zeer veel geleerd, in de eerste plaats van Reinier, maar ook van oa John, Rob, Ton,...en vele anderen.
Verder vind ik ook dat iedereen zijn model maakt zoals hij het mooi vindt.

Ik wierp deze opmerking er gewoon even tussen omdat ik vroeger als tiener in de winkel van François Verlinden van hem hierover gouden tips heb gekregen...maar nogmaals iedereen bouwt en schildert zijn model naar eigen inzicht, dat maakt deze hobby juist zo mooi.

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 21:31 
@ Peter
Citaat:
Misschien dat ik hiermee tonnen van kritiek op mij afgevuurd krijg

Nee joh, ieder z'n mening, maar gezien hij er (voor mijn gevoel) op achteruit was gegaan na m'n lak stunt :oops: ben ik al blij dat ik 'm zover heb terug gekregen.
Laten we 't er op houden dat van alle KoTi's deze het iets langer dan 2 weken heeft volgehouden : Chessygrin : .

@ Robert
Citaat:
Echter, de hoeveelheid chipping daarentegen is perfect gebalanceerd... (en eigenlijk te weinig als je de levensduur meerekent, die best hoog is gezien de hoeveelheid roest.)

Dat dacht ik zelf ook beetje.
Citaat:
Misschien dat ik de chipping nog iets verder terug probeer te halen, echter denk ik dat het slimmer is hem even tijdje weg te zetten (nou ja, wel rijden natuurlijk ) alvorens er "eventueel" verder mee te gaan

Zat dus zelf ook met de chipping in m'n bol, ook Reinier kaarte het afgelopen zaterdag ook nog aan als optie (hij wilde me nog laten zien hoe hij het doet) echter was hier geen tijd meer voor.
Maar zal v/d week proberen of ik e.e.a. wat beter uit kan laten komen op de foto, dat scheelt vast 'n hoop.

Ben er als leek ingerold om ook is te proberen om 'n tankje te spuiten, had dit (behalve m'n HL Pershing met 'n spuitbus) nog nooit gedaan, laat staan alle andere dingen als chippen etc, dus ben al blij dat ik (zeker na m'n uitglijder) tot dit heb kunnen komen.

Ben iedergeval blij met de (E.H.B.O.)cursus van Reinier (zat er vorige week echt mee in m'n maag en kan inmiddels weer lachen), dus cursus geslaagd Reinier : Thumbup : .

BerichtGeplaatst: 15 dec 2009, 13:22 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Petje af Wilco, Je hebt aardig wat vorderingen gemaakt met het schilderen en weateren van de tanks.
Zelf ben ik nog niet zo ver. Ben bang dat ik het verpest.
Toch maar een keer aan beginnen. :roll:

Het resultaat mag er zijn. : Thumbup :

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 dec 2009, 14:00 
Dankje Randy,

Maar heb ik ook hoor, dagen draaien om die tank en twijfelen, zal ik wel, zal ik niet en dan ook nog is hoe :?: moet ik het dan doen.
Had er best moeite mee om verf op m'n 1e aribrush te smeren.
En zit het is tegen, ziet het dan maar is op te lossen als je ergens aan begint en de know how niet heb :( .
Was dan ook maar wat blij met de adviezen van Reinier (en weer wat geleerd natuurlijk :lol: ).

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 23:04 
We gaan weer beetje verder.
Wilde 'n rookmodule inbouwen (had wat leuks gevonden in verwegistan : Chessygrin : )
Denk je....zitten die uitlaatjes dicht : Andry : (dan is dat bij 'n HL toch wel handiger)
Moet dus even gaan nadenken wat te doen, of proberen open te maken of zelf uitlaatjes proberen te maken (of iemand moet open uitlaatjes hebben liggen : Chessygrin :, zo ja dan hoor ik dit natuurlijk graag).

Maar goed... hier waar het om draait : Chessygrin :
Afbeelding
Rookmodule met Thermische beveiliging tegen oververhitting (loopt ie droog slaat ie automatisch af), olie bijvullen en keertje aan/uit zetten op hopa daar gaat ie weer, fan aangedreven en in 'n formaat van 5 x 3 x 2,8 cm.
Voor de techneuten onder ons.
Afbeelding
Afbeelding
Voor wie liever rook ziet dan plaatjes.
http://www.youtube.com/watch?v=f-rbSbOXuJs
Daar die uitlaatjes van de KoTi dicht bleken te zitten er dus eerst maar 1 in m'n goodold Pershing gestopt.
http://www.youtube.com/watch?v=Q_YTPgKSOws

Als het me lukt met de uitlaatjes dus straks misschien wel 2 in de King Tiger : Chessygrin :.

Wordt vervolgd

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 23:17 
Gebruikers-avatar

als ik vragen mag, waar heb je de rookmodule gevonden/gekocht?

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2010, 20:08 
Vandaag de stoute schoenen maar weer is aangetrokken.
Had gisteren van René nog 'n linkje gekregen naar de KT van Marcel (had dus mooie handleiding hé) : Thumbup :
Dus vanmiddag zagen/solderen en passen/meten en voilá we hebben uitlaatjes.
Zitten nog niet vast (wil die streepjes er nog inmaken aan het uiteinde)
Afbeelding
Ook de binnenzijde de aansluitingen gemaakt.
Afbeelding
Ook 'n bodempje gemaakt voor de RM (of RM's) misschien gaan er twee in, dan hoef Theo niet meer te sjouwen met z'n rookhotel met de Slag om Rucphen (ja, ja, wij denken aan onze medemens :lol: ).
Ook de RM er even los ingezet om even te kijken hoe alles uitkomt.
Afbeelding
De slangetjes zijn nog te lang en wil ik nog 'n bevestigingsnippel maken voor aan de RM (al zit de slang nu al wel klem vast).
De RM komt straks (net als bij de Pershing en de Tiki via 'n schakelmodule te staan, zodat ik deze eveneens via de zender aan/uit kan zetten.
Maar geeft iedergeval al beetje 'n beeld hoe het er straks uit komt te zien.

@ Robert,
Binnenkort alle info, komt goed : Thumbup : .

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur