Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 18:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 jan 2010, 20:25 
Fraai apparaatje !

is het makkelijk aan te sluiten? en is hij proportioneel ??

groeten Leonard

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 22:09 
Nope Leonard,
Is niet proportioneel (maar misschien dat er whizzkids zijn die 'm kunnen aanpassen of iets tussen kunnen zetten :?: )
Maar aansluiten is gewoon plug and play (en beetje olie : Chessygrin : ).
Zal v/d week even zoveel mogelijk gegevens opsnorren en posten voor eventuele liefhebbers.

Iedergeval de uitlaatjes nu af (heb die streepjes er nog in gemaakt) ze maar even in de grondverf gezet, moeten nog roestig gemaakt worden etc.
Afbeelding
Ook de andere RM even uit de Pershing gehaald om is te testen met 2 stuks in de KoTi.
Afbeelding
Kort filmpje gemaakt (de buitendeur ging alleen open, moeders ging ramen lappen :lol: ) dus beetje verwaaide rook, maar gaat om 't idéé.
http://www.youtube.com/watch?v=WvrZnYwixjE
Hieronder het effect bij 1 RM.
Afbeelding
Met kort filmpje http://www.youtube.com/watch?v=v3xRHODenr4
Ik denk dat ik er uiteindelijk maar 1 in ga zetten, 't moet ook realistisch blijven natuurlijk en kan die andere weer terug in de Pershing.
Hier nog 'n plaatje van de onderzijde van de RM, de rechterzijde is de ruimte van het reservoir (wat nu leeg is : Andry : ikke volgende keer dus niet meer op z'n kant houden voor foto : Chessygrin :
Afbeelding
En de schakelmodule via welke hij straks middels de zender kan worden bedient (zoals ook in de Pershing en de Tiki het geval is)
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 22:30 
buiten waait het ook he, dus heb je enkel verwaaide rook :D.

maar kan je die rook nu ook nog zwart krijgen, of waren het geen diesels die de duitsers gebruikten, volgens mij wel toch. en dan doorlinken aan je gasstand, dus hard eruitblazen of zoals het nu is.

ow sorry ik draaf door....hmm...wel weer goede ideeën hé :roll:

suc6 en tot ziens in Zzee @battleground!

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 22:58 
Waren benzineslurpers Patrick.
Ben nog aan het rondneuzen met de rook, heb binnenkort iets wat (naar zeggen) het beste schijnt te werken..... we zullen zien (blijft toch kwestie van uitproberen denk ik).
Maar heb wel olie gevonden voor je in kolengeur en Dieselgeur :lol:

Kom zeker nog is langs in ZZ : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 17 jan 2010, 23:39 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Gekleurde rook kan niet.
Alle rookgeneratoren gebruiken een vloeistof die verdampt wordt.
Als die damp condenseert krijg je de rook (mist dus) en die is altijd wit van kleur.
Zwarte rook krijg je bij een onvolledige verbranding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jan 2010, 16:12 
Wilco Bouwhuis schreef:
Maar heb wel olie gevonden voor je in kolengeur en Dieselgeur :lol:

daar ben ik ook wel in geintereseerd :)

BerichtGeplaatst: 18 jan 2010, 23:22 
Citaat:
hoe lang rookt hij met een vulling?

Citaat:
Hoe lang ie rookt ????? dat gaan we testen in Zetten

Hmmm.... kon toch niet wachten tot Zetten, dus even gekeken.

Stond echter na 5 min. op de stoep met m'n rookmodul : Andry : (flauw hoor, 't testen mocht niet eens in de kamer ).
Maar goed... de test.
Bij 'n halve vulling (2ml) rookte hij 1 uur, 6 minuten en .....sec : Yahooo :
Da's goed nieuws, want 'n vulling van 3ml is te doen (volume reservoir is 4ml, maar heb je natuurlijk ook nog het lont wat er in zit)
Anderhalf uur rook moet dus haalbaar kunnen zijn.

Heb er 1 open gemaakt (voor de liefhebbers)
Bovendeksel kan er af (4 schroefjes)
Afbeelding
De Unit en het reservoir (tussenschotje ligt iets lager, soort overloopje ??)
Afbeelding
De inhoud van het reservoir is 4ml, deze met 2ml gevuld met vloeistof (had die nog van HL).
Ik denk dat er 3ml vulling haalbaar is.
De print zit bovenop, dus mocht ie beetje overlopen (door helling o.i.d.) dan hoef dit (denk ik) nog niet direct de print te raken.
Misschien er net als bij HL watten indoen ??? (tegen het er overheen klotsen ???) misschien is te proberen.
De unit.
Afbeelding
Afbeelding
Duidelijk 'n beter gloeisysteem als bij HL (draadje), hier zit 'n degelijk gloeielement in met behoorlijk lont (of hoe je zoiets noemt).
Afbeelding
Ik ga v/d week even in de buurt kijken bij 'n treinzaak voor goeie vloeistof, had vandaag nog iets anders geprobeerd (HL spul was op), maar rookte ie minder.

@ René,
When the fluid runs out, the unit will shut of in order to prevent a burn out. There is an "auto restart" feature when the unit detects that fluid has been refilled, no switch is necessary.
Of wel..... wil je het nog mooier : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 00:05 

Wilco,
Leuk dat je dat allemaal laat zien maar Robert Voogt heeft al een paar reacties terug gevraagd waar je dat ding gevonden cq gekocht had, het is wel zo gepast hem daar antwoord op te geven, of hou je dat liever voor je zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 00:24 
Wilco had al te kennen gegeven aan Robert dat alle inormatie snel komt
maar inieder geval http://www.hobbylinc.com/htm/ari/ari29311.htm

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 01:11 
Hendri
Het is dan ook wel gepast 'n reactie te geven als je dan wel eerst alles leest hé.
Citaat:
@ Robert, Binnenkort alle info, komt goed

Waarom zou ik dit voor mijzelf houden ??, weet niet hoe dit met jou zit, maar zo zit ik niet in elkaar.
Heb alleen aangegeven dat ik er binnenkort op terugkom, zo ook aan diegene die PB hebben gezonden.

Waarom, hierom.
In Duitsland is er 1 leverancier (importeur voor Europa) en kosten ze daar 47,50 per stuk excl. porti 7,50.
Heb ze nu echter voor iets van 29,80 per stuk, incl. porti in Canada gekocht (bij 2 stuks).
Dus dacht iets leuks gevonden te hebben voor de BTN leden en dus aanvraag uitstaan of ik voor hun (en mijzelf) 'n betere prijs kan krijgen door ze eventueel via de zaak (groothandel) in te kopen tegen b.v. wederverkoopprijs (of rechtstreeks via de producent) is het blijkbaar weer niet goed of niet te snel naar de zin :cry: .

Heb ik op de aanvraag v/d week geen reactie op gekregen wordt alles netjes gepost, leveranciers Canada en US alsmede importeur Europa, alle prijzen etc, etc.
Hoef jij je ook geen zorgen te maken : police :

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 08:52 
Gebruikers-avatar

kijk
hier wordt dus verder gedacht : Thumbup :
kan ik alleen maar toe juichen
als het lukt denk ik dat een heel hoop BTNers er plezier mee zullen hebben

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 09:29 

Dag Wilco,

Dat je aan Robbert schreef dat de info snel kwam had ik wel gelezen, maar daarna heb je nog twee stukjes geschreven hoe het aan te sluiten en een blik in het binnenste van het ding maar niks meer over de eventuele aanschaf, en dit bevreemde mij.

Dit soort verwarring krijg je als iemand op het forum een vraag steld en daar vervolgens via een PB antwoord op krijgt.
Dan is het voor een buitenstaander die dit allemaal mee leest niet meer helemaal duidelijk.

Vandaar deze achteraf niet goed gekozen opmerking van mijn kant, mijn excuus daarvoor.

Gtrn.......Hendri

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 11:40 
Al goed Hendri : Chessygrin : ,

Je opmerking richting mijn persoon kwam wat vreemd over thats all (ben zelf ook de paus niet maar dat terzijde :lol: )
Robert heeft gewoon reactie gekregen via 't forum Hendri, heb daarna ter info m'n bevindingen willen delen in afwachting van.
Indien eventuele overhaaste conclusie's nou gewoon via PB's worden verzonden, heb je ook deze discussie's niet op het forum, wel zo prettig (daar gaat m'n topic :cry: )

Maar snap 't wel men is nieuwsgierig, we zitten nu vaak met rokertjes die doorbranden ect of de HL rokertjes die (bij de meesten dan) nogal snel kapot gaan.
Deze zijn beveiligd tegen doorbranden (olie op stopt ie automatisch) en zodra je bijvult herkend hij dit en begint ie weer (hoef je dus niet opnieuw aan te zetten)
Niet iedereen is handig om ze zelf te bouwen (ik ook niet :( ) en ze zijn ook nog is super compact.
Of dat deze RM het ei van columbus is, is natuurlijk ook nog niet bewezen, maar 't ziet er t.o.h. wel leuk uit.

Verdere info RM in Topic RM

Laatst bijgewerkt door Wilco Bouwhuis op 26 jan 2010, 22:07, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 13:36 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Allo,

Citaat:
Niet iedereen is handig om ze zelf te bouwen (ik ook niet :( )

Wilco het is mooi om te zien hoe je het allemaal inbouwt. Je zegt zelf dat je niet zo handig bent maar stiekem ben je het toch. : Chessygrin :
Maar het is maar waar je mee te vreden bent. Tja en niet iedereen wordt zo als Reinier, Henrie en Arthur.
Je moet zelf ook een keer tevreden zijn met het resultaat.

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 13:57 
Maar ben ook stik tevreden Randy, echter de now how hé daar schort het 'm nog aan.
Eenmaal 'n leidraad en wat tips en trucs van je clubgenoten en je komt 'n eind (da's weer 't mooie van dit forum hé).
Nu nog foto's maken net als jij :lol:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur