Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 18:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: famo 18t
BerichtGeplaatst: 26 feb 2010, 18:35 
Nadat ik de Famo van Reinier al een keer bewondert had en zelf een aantal in 1/35 gemaakt had bleef de drang om er ook 1 te bouwen zeker bestaan. Vervolgens een aantal tanks en andere militaire verkocht en er 1 aangeschaft bij Juckenburg. Het pakket was snel binnen en het schoonmaken en bijvijlen kon beginnen. Moest wel even slikken van de afmeting. Het is inderdaad zo dat er bij resin wel wat extra werk aan zit maar dat mag de pret niet drukken. Het idee is om een Famo te maken met achterin een Tiger motorblok van verlinden met een aantal sleutelaars er om heen en natuurlijk de diverse goederen en gereedschappen. Het wordt geen RC model.
Afbeelding

Eerst alles in de primer zetten.
Afbeelding
Het onderstel
Afbeelding
Het bovenste gedeelte. Hier was wel wat vijl en paswerk nodig maar dat mag de pret niet drukken. De volgende foto's is het bovendek compleet.
Afbeelding
Afbeelding

Ik kwam tot de ontdekking dat ik wat onderdelen miste. Vervolgens contact opgenomen met Christiaan Juckenbrug. Hij zou mij deze opsturen. Bleek dat hij vlakbij woonde waar ik in Duitsland op vakantie zou gaan en ik werd vervolgens uitgenodigd om eens te komen kijken. Hij zou nml ook nog wat 1/1 tanks hebben staan.
wordt vervolgd.

Titel: Re: famo 18t
BerichtGeplaatst: 26 feb 2010, 19:31 
Gebruikers-avatar

aah je kon het niet laten :lol:
is wel wat pas werk inderdaad maar is goed te doen
alleen de plaat van de bak was een ramp bij me
ik weet alleen niet tot hoever je hem wilt maken
want voor missen de stabilizators
en achter is de sleephaak niet aanwezig
hierdoor klopt de achterplaat niet helemaal

dat je niet de famo met 88 hebt genomen
die is echt gaaf

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 09:52 
Hoi Reinier,
Ja, jouw bouwen is besmettelijk. : Thumbup : De 88 is inderdaad gaaf maar ik had deze al besteld voordat de 88 bekend werd, maar je weet nooit. Ik had inderdaad gezien dat hij wat delen miste en ga deze ook zelf bijmaken. De achterbak klopte bij mij ook niet helemaal en deze inmiddels aangepast. Tevens was de voorruit niet helemaal passend. Eigenlijk te groot. Heb een deel afgezaagd en opnieuw in elkaar gezet en van het deksel van een bakje van de chinees ruiten gemaakt. Tevens had ik nog een incomplete Kubel van kirin liggen en hiervan ruitenwissers, de motoren hiervoor, noteklight en een claxon en spiegel gebruikt. Tevens de beugels gemaakt en ga de andere voor de huif ook nog vervangen. Hierbij nog wat voortgang foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010, 13:43 
een aantal figuren en het motorblok dat ik ga gebruiken.
Afbeelding

De haakjes voor huif (die ik er niet opmaak maar deze komt opgevouwen op het voertuig) zie verschil met eerdere foto.
Afbeelding

De foto's zijn niet altijd van de beste kwaliteit maar heb op dit moment geen andere camera.

BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 13:49 
In duitsland bij Christiaan langs geweest. Alleen zat het niet mee. Alle voertuigen stonden onder zeilen en het foto's maken lukte dus niet. Wel heeft hij bijzondere voertuigen. Een T62 tank uit tjechie met 45 km op de teller ! Deze heeft hij rechtstreeks uit het depot gekocht en helemaal compleet ! Tevens een BMP2 in nieuwstaat in uitvoering van de DDR en en BRDM 3 alleen zonder de raketten en diverse zill vrachtwagens. Hij gaat binnenkort alles in een hal plaatsen en ik ben dan uitgenodigd om weer eens langs te komen en dan zeker foto's te maken. Tevens de nieuwe Famo 88 gezien en met mijn stomme kop daarvan geen foto's gemaakt (en ik ben niet eens blond). Maar hij ziet er SUPER uit !! Ga toch moeders proberen te overreden dat ik er 1 aanschaf. Tevens de onderdelen meegenomen die ik miste en een nieuw figuurtje bij hem gekocht. Dit is een figuurtje van onkel AH (heb zelf wel een foto maar ik weet niet of deze van het bestuur op de site mag ?). Wel komen er de volgende nieuwe items van hem aan: een conversieset voor een bergetiger, een complete flak 88 (hopenlijk goedkoper als verlinden) en goed nieuws voor de US liefhebbers: een M8. Ik heb zelf voor iemand de afgelopen 4 jaar een M8 1/1 gerestaureerd en ga de foto's hiervan aan hem aanleveren voor dit voertuig ivm de details.
Verder gegaan aan de Famo. Op de foto's is zijn nu de haakjes te zien die ik vervangen heb.

Afbeelding
Afbeelding

Tevens de beugels voor de huif gemaakt en een opgevouwen huif van een papieren zakdoekje en water en houtlijm gemaakt. Ik was niet echt kapot van de voorruit en in het bekende boek van Koning over Famo zag ik een aantal foto's van een Famo met een hoes over de voorruit. Dus weer een zakdoekje.

Afbeelding
Afbeelding

Had ook nog een klein trailertje en deze er achter gezet. Weet nog niet of ik het zo laat.
Commentaar/ideen of verbetering zijn altijd welkom

BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 15:09 
Gebruikers-avatar

netjes Rob
alleen die wielen op je aanhanger
die zou ik vervangen want panther wielen :?
ik heb nog wel de goede wielen meen ik

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 15:13 
Je heb gelijk Reinier. Ik had geen wielen en had een keer een boerenkar gezien met pantherwielen vandaar. Als jij nog goede wielen heb graag : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 27 maart 2010, 19:46 
weer een kleine aanvullig. Heb de bovenbak eerstin de grondverf gezet en daarna met sandgelb gespoten. Het figuutje is een aangepaste chauffeur van de Kubel van Tamyia.
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 19:17 
Maar weer eens verder gegaan. In de bak een verlinden Tiger motor geplaatst en deze mbv pastelkrijt en mig poeder vervuild. Ook de figuren mbv olieverf en migpoeder "verweerd". Heb tevens de meters in het dashboard gemaakt alleen over een paar ben ik nog niet helemaal tevreden. Zag op een foto dat ze ook gasflessen in een eigen gemaakte houder geplaatst hadden en dit maar ook meteen gedaan. Ben nu bezig om de gereedschappen uit te zoeken en de gehele bak klaar te maken. Hierna wordt de buitenzijde verder afgemaakt en vervuild.

Afbeelding
Afbeelding

Het dashboard maar ben er nog niet helemaal tevreden over;
Afbeelding

Weet al wel wat het volgende project wordt:
Afbeelding
Afbeelding

Zoals altijd kommentaar en opmerkingen zijn welkom. Je kan er altijd weer van leren !

BerichtGeplaatst: 04 apr 2010, 17:44 
Rob,

Ja, je bent echt een bouwer en geen Battelaar zoals we besproken hebben. Ziet er weer goed uit Rob.

Fijne Paas, Gerrit.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2010, 12:29 
Gebruikers-avatar

ah de volgende famo staat alweer klaar
: Thumbup : nice : Chessygrin :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2010, 17:03 
Bedankt voor de reactie's

Er komt wel een batlletank. Ben toch over gehaald. Ik heb nog een kT met Porche turret staan en deze wordt wel batlleready. Maar ik heb eerst nog wat af te bouwen.

Ik ben nog met een ander project bezig. Als deze klaar is komen de foto's. Verklap alleen dat het ook weer een KT is. : Chessygrin :

Prettige dagen. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur