Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 okt 2025, 22:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 14:55 
Wel het was begonnen als een test om Elmod uit te proberen, maarja dan ga je toch wel een stukkie verder.

Begonnen met het meest simpele het verwijderen van de bestaande elektronica, jammer genoeg geen foto,s van want tja het zou geen project gaan worden.
Maarja niet is zo veranderlijk als een mens.

Dus eigenlijk voordat ik echt kon beginnen met verbouwen, heb ik mezelf eerst maar met de Elmod bezig gehouden.
En dat was wel nodig ook, gelukkig mede dankzij de hulp van Ger en bijna 2 weken aan het stoeien geweest.
Kwamen we dankzij een e-mail van Jurgen van Elmod erachter, dat waarschijnlijk de zekering onderop de print van 2A stuk was.
En inderdaad die bleek dus na doormeten stuk te zijn, de zekering kreeg ik niet verwijdert met hulp van Gerritdus knipte we hem maar gewoon stuk.
En plaatste we er om te testen tijdelijk een reschtreekse draad tussen , en eindelijk deden mijn turret en elevatie en alle andere secundaire elektronika het ook.

Maarja toen kwamen de ideeen om de T-34 om te bouwen met tamiya gearboxen, dus toen maar de achterwand verwijdert.
En de gearboxen geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien is passen ze der mooi tussen, alleen de harthoogte naar de bestaande steun lagers was 2mm te laag.
Daarom ook die aluminium plaat eronder van 2mm, en de bestaande gaten inde steunlagers opgeboord.
Zodat de tamiya wiel adapters er doorheen zouden passen.
De tamiya wiel adapters zijn alleen te kort, dus steken ze niet buiten de steunlagers uit.
Dus toen maar besloten om 2 draadeindes m5 te plaatsen in de gaten van de adapters, om ze zonodig te verlengen.

Afbeelding

In de ene helft van het aandrijf wiel zit normaal gesproken een meeneem pennetje, door de as heen om dus het wiel mee te nemen.
Dus eigenlijk nu hetzelfde gedaan, en door het daadeind een gaatje geboort om daar het bestaande pennetje weer door te steken.
En het aandrijf wiel opgesloten met een verlaagde moer m5, zodat de weder helft van het aandrijf wiel er nog op zou passen.

De achterwand weer terug geplaatst

Afbeelding

En voor de open gebleven ruimte een stukje evergreen 4mm dik pasgemaakt.

Afbeelding

En de ronde bescherm delen aangepast en weer terug geplaatst, aan de binnenkant van de hub

Meer volgt greets Rene

BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 15:08 
Het vervolg

Na de achterwand geplaatst te hebben,ziet het er nu zo uit met het bovendek ff los geplaatst

Afbeelding

Niet slecht al zeg ik het zelf.

Nu was het tijd om de Elmod te gaan plaatsen, als bodem gebruikt een stuk 3mm dik koper om er wat meer gewicht in te krijgen.

Afbeelding

Voorin is nu te zien hoe ik de tijdelijk draad, nu onderbroken heb met een glas zekering met een houder voorin geplaatst.
In het midden een beetje schuin,een accubakje geplaatst.
En de volume knop aan de zijkant van de hull geplaatst, zal misschien nog verandert worden.

Maarja zoals tijdens de knutsel dag al aan sommige leden vermeldt te hebben, blijft het geen rus maar na een paar tips van een zeker persoon.
Wordt het dus toch weer een beute T-34,des te leuker want nu is er weer wat te verbouwen aan het bovendek.

Zoals bekent bij sommige denk ik, reden de duitser zonder de brandstof vaten dus die verwijderde ik als eerst

Afbeelding

Ook werden de reserve track links aan de voorkant verwijdert.

Wordt vervolgt greets Rene

BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 16:28 
Zo weer een deel

Als eerste maar de koplamp verplaatst naar de voorkant, naast het bestuurders luik.

Afbeelding

Sommige uitvoeringen zijn met 2 koplampen, maarja er zat er maar 1 op dus tot nu toe ook maar 1 aan de voorkant.

Voor de zijkanten heb ik wederom gekozen voor staukiste, zelf te bouwen met foto als voorbeeld.

Afbeelding

En een rek voor extra jerrycan,s, met iets extra,s.
Bij mijn T-34 zit het voorste luik meegegoten,dus op zoek naar een oplossing voor de aan/uit schakelaar.

En daar heb ik dit voor bedacht

Afbeelding

In het rek voor de jerrycan,s zit me schakelaar door de bovenbouw heen, daarna een jerrycan gegoten uit resin ender een sleuf in gefreest.
Zodat als de jerrycan van bovenaf geplaatst word, de schakelaar in de sleuf in de jerrycan valt.

Afbeelding

Nu als ik de jerrycan verschuif dan gaat ie aan of uit.
Ook al te zien een voorbeeld van 1 van de te maken staukiste, ik moet hem nog ff aanpassen zodat ie minder uitsteekt.

Afbeelding

Ik kreeg alleen niet zo een duidelijk beeld over eventuele scharnieren op die kiste voor het deksel, dus toen gekozen om het bovenluik in te snijden.

Afbeelding

Zodat het net lijkt of het 2 delen zijn, en dan om er nep scharnieren op te maken.
De scharnieren die ik heb liggen zijn net iets te groot, maar die moeten nog gemaakt worden.

Dit was het tot zover nu de t-34

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 09:33 

Hallo Rene,

Die jerrycan vind ik mooie oplossing, mooi bedacht.

Even een tip ten aanzien van het verhaal van die zekering, even buiten beschouwing gelaten of je weet waarom hij doorgebrand was, maar verbind hem nooit door met een draad om te testen, voor je het weet fikt je de hele print af, ze zitten er niet voor niets moet je maar denken.
Deze zekering is van het type print montage, 10A 16V en zitten gesodeerd, niet meer knippen.

Succes met de bouw,

Grtn.........Hendri

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 10:22 
Hoi Hendri

Ikzelf zou het ook niet zo 1 2 3 rechtstreeks door verbonden hebben, maar na het doorgemeten te hebben bleek dus die 2A SMD zekering stuk te zijn.

Afbeelding

Rechts bovenin het blauwe kleine blokje met de letter o erop is de zekering.

En los solderen ging niet echt, of je moet met 2 soldeer bouten tegelijk werken.
Dus toen maar doorgeknipt, na controle of dat veilig was.
En dat was het omdat er niks onderdoor loopt.
En Ger Hansen had toen al contact opgenomen met Thomas Kusch, de ontwerper van Elmod betreffende de zekering.
Maar ik heb dus wel verschillende dingen door laten meten, betreffende de reden van het kapot zijn van de zekering en niks kunnen vinden.
Dus toen veilig gevonden om te testen met een rechtstreekse draad.

Zo gisteravond nog ff de stau kiste aangepakt, en toch maar besloten om het deksel werkend te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment bezig met nadenken over een pz3 koepel kist, achterop de koepel van de t-34 te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 10:55 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Allo,

Mooi om te zien dat er nog een rus bij komt. Wel jammer dat het een beute panzer wordt.
Ieder zo zijn eigen smaak.

Maar je gaat als een trein. Of heb je al veel werk gedaan en vergeten te posten :oops:
Want dit overkomt iedereen. Heb ik ook regelmatig last van. Net lekker aan het bouwen Oja foto's maken. :roll:

Nog veel succes.

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 12:48 
Ja het zou eigenlijk eerst alleen als test uitgevoerd gaan worden, om een beetje kennis te maken met Elmod enzo.
Om het daarna in te gaan bouwen in de bunker, die ook aanwezig was tijdens de eerste meeting te Zetten.
En tja dan neem je eigenlijk geen foto,s, maarja dan beginnen die ideeen weer te vloeien.
En dan maar gelijk de boel verbouwen, en dan inderdaad ben je net lekekr bezig en dan vergeet je wel is foto,s te nemen.
Het zou eigenlijk ook gewoon een rus worden, eigenlijk gewoon lekker simpel.
Maar wat foto,s bekeken op internet , kwamen er toch wat leuke ideetjes kwa verbouwingen.
Dus uiteindelijk wordt het dus weer een beute panzer, of hij moet daarna weer terug verovert zijn door de russen.

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 04 maart 2010, 12:57 
Zo weer tijd voor een update.

Der zijn al weer heel wat dingetje bijgekomen, als eerste de kist op de zijkant.
Ik vond het toch niet zozo met die nepscharniertjes, dus toen maar gewoon werkend gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En toch wel makkelijk als je een HL pz3 in onderdelen hebt liggen, je kan er altijd wat van gebruiken.
En tja wat is een beute t-34 zonder kist achterop.

Afbeelding

Een beetje passen en meten , en heel wat dremelen ziet ie er zo uit.

Afbeelding

In de kist komt later de Elmod Bu ingebouwt.

Daarom zoals hier te zien is, de kist hoger geplaatst dan normaal.
Om zeker te zijn dat de Bu hoog genoeg zit.

Afbeelding

Hier ok al het volgende onderdeel te zien, de weg klapbare antenne.
Waarbij ik de rail van de pz3 gebruik, alleen dan iets verhoogt vanwege het draaipunt van de antenne.

Afbeelding

In het horizontale pijpje loopt een draadeindje, met op het eind een moertje.
Het horizontele deel zit gelijmt in de romp, mocht ik nog genoeg ruimte overhouden.
En de mogelijkheid hebben kwa vrije kanalen,dan wil ik hem met een servo gaan bedienen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook had ik van iemand een notek lampje gekregen, dus hier ook gelijk maar een ledje in gebouwt.
Naar mijn zin zit ie toch wel te hoog, dus die moet ik nog ff verplaatsen.

Afbeelding

En tja een krik hoort er natuurlijk wel bij.

Afbeelding

En bij een krik hoort een.

Afbeelding

Als laatste om op de tank te bouwen is een gereedschap set, alleen heb ik nog wel de grote hamer en de bijl.
Van de schep is de steel afgebroken , dus dan maar een beetje zo maken dat ie tijdens het scheppen is afgebroken.

Afbeelding

Afbeelding

Het gereedschap is nog niet geplaatst, waarschijnlijkeerst schilderen en dan pas plaatsen.
Aande andere kant van de romp, in het verlengde van de antenne komen de spare track links te hangen.

Tot het vervolg

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 10 maart 2010, 22:06 
Zo vandaag maar is alles in elkaar gezet, en alle draden gesoldeerd.
Der moeten nog een paar dingetjes aan gebeuren, en dan kan de spuit erover.
1 van de dingen die nog moeten gebeuren, is het plaatsen van de CSI.
En het gereedschap plus de spare track links.

Als eerste maar ff een test filmpje gemaakt ff snel op zolder.

Afbeelding

Ik heb in de koepel alle WSN elektronica verwijdert, de elevatie en recoil geschied nu door 2 servo,s via elmod.
Ik zal mettertijd nog wel foto,s plaatsen van de binnenzijde van de koepel.

Greets Rene

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur