Wel het was begonnen als een test om Elmod uit te proberen, maarja dan ga je toch wel een stukkie verder.
Begonnen met het meest simpele het verwijderen van de bestaande elektronica, jammer genoeg geen foto,s van want tja het zou geen project gaan worden.
Maarja niet is zo veranderlijk als een mens.
Dus eigenlijk voordat ik echt kon beginnen met verbouwen, heb ik mezelf eerst maar met de Elmod bezig gehouden.
En dat was wel nodig ook, gelukkig mede dankzij de hulp van Ger en bijna 2 weken aan het stoeien geweest.
Kwamen we dankzij een e-mail van Jurgen van Elmod erachter, dat waarschijnlijk de zekering onderop de print van 2A stuk was.
En inderdaad die bleek dus na doormeten stuk te zijn, de zekering kreeg ik niet verwijdert met hulp van Gerritdus knipte we hem maar gewoon stuk.
En plaatste we er om te testen tijdelijk een reschtreekse draad tussen , en eindelijk deden mijn turret en elevatie en alle andere secundaire elektronika het ook.
Maarja toen kwamen de ideeen om de T-34 om te bouwen met tamiya gearboxen, dus toen maar de achterwand verwijdert.
En de gearboxen geplaatst.

Zoals te zien is passen ze der mooi tussen, alleen de harthoogte naar de bestaande steun lagers was 2mm te laag.
Daarom ook die aluminium plaat eronder van 2mm, en de bestaande gaten inde steunlagers opgeboord.
Zodat de tamiya wiel adapters er doorheen zouden passen.
De tamiya wiel adapters zijn alleen te kort, dus steken ze niet buiten de steunlagers uit.
Dus toen maar besloten om 2 draadeindes m5 te plaatsen in de gaten van de adapters, om ze zonodig te verlengen.

In de ene helft van het aandrijf wiel zit normaal gesproken een meeneem pennetje, door de as heen om dus het wiel mee te nemen.
Dus eigenlijk nu hetzelfde gedaan, en door het daadeind een gaatje geboort om daar het bestaande pennetje weer door te steken.
En het aandrijf wiel opgesloten met een verlaagde moer m5, zodat de weder helft van het aandrijf wiel er nog op zou passen.
De achterwand weer terug geplaatst

En voor de open gebleven ruimte een stukje evergreen 4mm dik pasgemaakt.

En de ronde bescherm delen aangepast en weer terug geplaatst, aan de binnenkant van de hub
Meer volgt greets Rene