Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 30 sep 2025, 23:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 dec 2010, 14:08 
Een tijdje geleden vroeg ik welke tank de meeste ruimte in de koepel heeft. Daaruit kwam de King Tiger naar voren.
Dus ben ik maar aan die tank van Tamiya begonnen.
Wel gelijk wat verbeteringen gekocht. Beteretrackspanners en torsie-staafjes. Roostergaas voor op het motor-dek. As-ondersteuners en verstevigde loop-connector. En een achterluik wat straks niet voor niets open kan. Al met al redelijk wat extra's:
Afbeelding

Op eerste Kerstdag mocht ik eindelijk de eettafel claimen en ben ik begonnen met de wielophangingen.
Afbeelding

Het was even puzzelen om de trackspanner en houder goed te krijgen. Lang leve internet met al die foto's van anderen die dezelfde wijziging hebben aangebracht.
Afbeelding

En toen de onderbak en wielen in de grondverf. Helaas ietwat te weinig. Hopelijk kan ik morgen nieuwe verf halen.
Afbeelding

Om toch een beetje een eigen KT te bouwen, ga ik in de keopel iets extra's inbouwen. En als alles lukt, kun je dat in eerste instantie niet eens zien, maar wordt het zichtbaar met een druk op de knop (op de afstandbediening).
En als mijn collega op het werk tijd kan vinden, wordt deze KT een van de modernste ooit : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 28 dec 2010, 16:32 
Dit maakt me heel nieuwsgierig...

Leonard

BerichtGeplaatst: 28 dec 2010, 21:37 
je bouwt er een discobol in? ;) :p

Die plastic grotere rollers om je koepel te laten draaien is ook nog een handige update btw.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2010, 10:23 
Martijn Deleij schreef:
je bouwt er een discobol in? ;) :p

Die plastic grotere rollers om je koepel te laten draaien is ook nog een handige update btw.

Aaah! Nu moet ik iets anders verzinnen : Chessygrin :
Nee, een discobol wordt het niet. Dat is meer iets voor mijn volgende project :lol:

Die grotere rollers. Hmm, eens kijken of ik daar nog budget voor kan krijgen van mevrouw de fincancial executive. Aangezien mijn koepel ietsjes (!) zwaarder gaat worden, kan dat wel eens nodig zijn.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2010, 12:26 
Een tipje van de sluier.
Het volgende onderdeel zal ik in de koepel inbouwen:
Afbeelding

Nee, dat is flauw : Chessygrin : . Hier is een duidelijkere foto:
Afbeelding

Op deze printplaat zitten een paar onderdelen waar ik na inbouwen nog bij moet kunnen. Vandaar dat ik het werkende achterluik voor de KT-koepel heb besteld.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2010, 15:32 
is het voor een camera?

BerichtGeplaatst: 29 dec 2010, 16:20 
Arjen Angenent schreef:
is het voor een camera?

10 punten! Waaraan herkende jij het?

BerichtGeplaatst: 29 dec 2010, 16:33 
just a lucky guess lol
maarre wat heb ik nu gewonnen?

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 13:12 
Mijn allerliefste vrouw heeft verf voor mij gehaald. Nu heb ik de onderbak en de wielen kunnen spuiten.
En na heel vaak dit bij elkaar zoeken:
Afbeelding
Kreeg ik dit:
Afbeelding
en nog meer.
Toen met die zeer kleine inbus alles vastzetten:
Afbeelding

En ik dacht dat ik na die panther niet meer zoveel wieltjes hoefde te maken :mrgreen:
Bij het installeren van de tracks kwam ik erachter dat het spanwiel te ver naar achteren gedraaid was. Hierdoor konden de tracks niet over het spanwiel lopen. De bevestiging van de achterplaat zat in de weg.
Gelukkig had ik de aangepaste spanwielophanging en was het bijstellen een koud kunstje. De tracks liggen wel los, maar het ziet er wel mooi uit. Alsof de tracks echt zwaar zijn.
Afbeelding

Snel de electronica erin en een proefrit.
Afbeelding
Hier kwam ik erachter dat ik drie van de vier kanalen moest omgooien om mijn standaard besturing te krijgen.
Linkerstick noord-zuid: gas geven
Linkerstick oost-west: turret draaien
Rechterstick noord-zuid: loop omhoog en omlaag / schieten
Rechterstick oost-west: sturen van de tank

Ook nog twee kanalen moeten omdraaien, zodat bijvoorbeeld naar rechts sturen ook een tank geeft die naar rechts gaat.

En toen maar vast aan de bovenkant van de bak begonnen:
Afbeelding
Alles erop behalve de draaiende delen (koepel-rollers, motertje). De kap staat nu in de schuur te drogen. Deze heeft ook een zwarte primerlaag gekregen vanwege de metalen onderdelen (schroefkoppen spatborden en roosters op moterdek).

Als laatste van deze update nog een klassieker voor mij:
Afbeelding

: Thumbup :

Ik zal bij het inbouwen van de camera wat extra detailfotos proberen te maken. De rest van de tank is redelijk standaard.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 15:05 
Hoi Mark,

Het inbouwen van de camera ga ik zeker volgen want ik heb hier ook nog zo'n ding liggen en zou dat graag ook in m'n KT gaan inbouwen.
Alleen weet ik niet goed waar ik die camera kan gaan plaatsen.

Dus, mijn interesse heb je. :wink:

Luc

BerichtGeplaatst: 05 jan 2011, 19:29 
Het achterluik in de koepel.
Omdat ik straks makkelijk bij de printplaat van de camera moet kunnen (led, micro-SD kaart en micro-USB connector zitten erop), moet ik het achterluik van de koepel open kunnen maken. Hiervoor heb ik een resin werkend luik aangeschafd. De grijze op de foto:
Afbeelding

Ze zijn even groot, dus gebruik ik de oorspronkelijke als mal:
Afbeelding
en dan aftekenen. Helaas zijn de foto's hiervan niet duidelijk genoeg.

Een van de twee scharnieren had een gevuld gat, dat was dus boren en slijpen tot de juiste diameter.
Afbeelding
De andere was gelukkig wel goed:
Afbeelding

Na wat slijp- en snijwerk was de achterkant open:
Afbeelding
en kon het luik geplaatst worden
Afbeelding
het werkt!
Afbeelding

Even testen of de printplaat onderdelen waar ik bij moet kunnen allemaal tegelijk voor het gat kunnen. Ja, gelukkig wel.
Afbeelding

In de bouwbeschrijving staat dat er een gewichtje in de koepel geplaatst moet worden om het gewicht van de metalen loop op te vangen. En dan krijg je de volgende uitdaging:
Afbeelding

Maar geen paniek! Ik heb (een handdoek en) een oplossing gevonden. Helaas moet ik daar wel een en ander voor bouwen. Zodra dat klaar is, volgen er meer foto's.

Ik zit nog wel een beetje te dubben of ik de camera altijd zichtbaar ga maken of dat hij tevoorschijn komt.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2011, 21:52 
dat achterluik zit er behoorlijk scheef op :shock:
dat gewicht kun je ook een stalen strip voor gebruiken die je aan de binnenkant tegen de koepel aanplakt :wink:

BerichtGeplaatst: 05 jan 2011, 22:20 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

En anders plaklood, je weet wel om de banden te balanceren.
(Verkrijgbaar bij de bandenhandel)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2011, 23:14 
Nu ik zo naar de foto's kijk, valt mij ook op dat het luik scheef zit. :oops:

Nou ja, ik verwacht toch dat de (super)lijm op een gegeven moment los zal laten. Het luik gaat namelijk redelijk zwaar open.
En dan kan ik altijd nog proberen om de boel recht te zetten (en met schroefjes vast te maken in plaats van alleen lijm).

BerichtGeplaatst: 07 jan 2011, 16:43 
Aangezien het kabeltje tussen printplaat en camera niet zo lang is, wil ik de printplaat niet op de bodemplaat van de koepel plaatsen. Gewoon tegen het plafond, daar is volgens mij voldoende ruimte, ook als de recoil moter enz zijn geplaatst.
Eerst het plafond verlagen:
Afbeelding
zodat de print en dan met name de sd-card via het achterluik bereikbaar is.
Afbeelding
Ik plak de printplaat met dubbelzijdig tape (met schuimrubbere voering aan het verlaagde plafond. Dan kan ik deze altijd nog weer los krijgen. Ook moet ik de bevestiging van de camera nog fabriceren. Hopelijk gaat het lukken om hierbij mijn micro-servo te gebruiken 8)

Voor zover ik kan zien, kan ik dan nog steeds het gewichtje op de standaard plaats plakken. Anders moet ik inderdaad langs de fietsenmaker.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur