Hi guys,
Afgelopen tijd heb ik mezelf erg weinig laten zien op het forum. voornamelijk mijn tijd verdaan met het maken van oninteressante saaie onderdelen voor andermans modellen; (landing gestellen, wielen kanonlopen ect).
Nu ik eindelijk wat meer tijd heb ben ik weer recreatief begonnen.
Ik wou dit voertuig al heel lang maken, eigenlijk sinds ik de Intro van "The Keep" zag.
de doorbraak kwam toen ik track segmenten en masse ben gaan gieten.
Hoe dan ook ongeveer 3 weken geleden begonnen met de bouw van de "Zugkraftwagen 1t" oftewel de Demag D7
Ikzelf maak het niet RC, maar de volgende eigenaar kan hem vrij gemakkelijk RC maken.
Zoals veel scratch builders beamen;"van onder naar boven beginnen", en dus ben ik begonnen met de rupsbanden:
zo komen ze dus uit de mal, een beetje schoonmaken en klaar is kees.

Vervolgens: roadwheels, uitgedraaid in een boorkop.

En voila, het resultaat na een avondje meten, draaien, schoonmaken en boren.

De torsie armen, 10 stuks worden gegoten met het verenstaal er in verankerd. ze zijn van resin, wat niet bepaalt sterk is, maar het is sterk genoeg voor dit doeleinde. de vering is namelijk niet echt stug.

Ziehier, de busjes die om de torsie arm heen draaien, hierop worden de wielen gemonteerd.

Het binnen wiel, klaar om af te gieten.

En zo ook het buiten wiel:

Nu ik toch bezig was, een tijdelijke mal om de Final drive te realiseren.

De eerder genoemde torsie arm, het stukje lasdraad fungeert als giet kanaal.

Na een dag gieten: Het transparante geval is een Jig om het gat in de torsiearm te boren.

De hele boel een laag primer gegeven, daarna en laag XF-60.

De "rubberen banden" aangebracht.

Net zoals Reinier met zijn Demag: het aandrijf wiel, niet bepaalt gemakkelijk. dit is dan ook tijdelijk, ik zal er eerdaags een maken met echte tanden.

Eindelijk begonnen met de romp. In de gaten komen straks bussen, die op hun beurt de torsie armen dragen. zoals je ziet, de ketting spanner is al geplaatst.

Onderdelen ketting spanner:

En, de 2 romp helften: met die bussen waar ik het over had.

En samengevoegd met de bodemplaat, het beging eindlijk ergens op te lijken

De fianl drive zit ook op zijn plek.
Direct daarna begonnen aan de achterzijde:

De hele suspention gemonteerd, alleen om te kijken of de boel past, en om de vering te testen.

Geen rupsvoertuig zonder: de spatborden zitten er nu ook op.

Ik denk dat veel mensen dit al weten, maar sta me toe:
Belangrijk bij rupsbanden is de wielen exact maar dan ook EXACT op lijnen, het kleinste verschil zorgt ervoor dat de track steeds verder naar buiten loopt, en dus altijd ontspoort.

En dit is dus de momentele status. ik wou jullie trouwens inlichten ik ben van plan dit voertuig (wanneer het af is) en anderen dingen zijnerzijds
te koop te zetten.
Ik weet dat Reinier zijn machientje als kit heeft uit gebracht. ikzelf heb daar helaas de tijd en middelen niet voor.
Laat alsjeblieft horen wat je tot nu toe vind.
Stay tuned, and best regards!
Luuk van der Linde