Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006, 20:38 
Dat is waar :) Ben al druk bezig met schoonmaken van de romp. Zo zijn de oude gearboxen eruit en haal ik er even een doekje doorheen. Ga er denk ik nieuwe (tamiya) gearboxen inleggen en dan even kijken wat er eventueel aan het loopwerk verbeterd moet worden.

Maar goed start binnenkort wel een thread over de daadwerkelijke bouw.

Groeten,
Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006, 21:03 
De sherman aandrijvingen passen prima, tip koop niet zoals ik pershing aandrijvingen, die hebben andere aansluitiningen voor de aandrijfwielen.

Ik heb met een duitser eens een discussie gehad over hoe zinvol het zou zijn om een setej tamiya aandrijvingen in m'n peter muller buffel te legen, zijn advies was om in een tank die je voor dozer werkzaamheden gaat gerbuiken iets aan aandrijvingen te leggen wat een stukje zwaarder en degelijker is dan de aandrijvingen van tamiya, of te rekenen op regelmatig vervangen van de aandrijvingen.....

Lijkt me wel een aardig idee, kweet alleen niet echt wat je dan zou moeten gebruiken.

P.S. Er is een mooie tankograd over de duitse bergingspanzers vanaf 1945, erg mooie zij-voor en bovenaanzichten van o.a. de bergepanzer 2a...

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006, 21:23 
Afbeelding

Zoo :)

Over de gearboxen: van AFV club

Afbeelding

Aangepaste Sherman aandrijving. Echt zwaar dozeren zal toch niet gaan kunnen....'t lijkt mij voorlopig goed zat.

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006, 21:40 
even om te mierenneuken,

het plaatje van de leopard die je in je electro schema hebt zitten is een genie uitvoering, ga je een genie maken of een berger? :wink:

Mis ik ook niet nog de aansturing voor de draad van he hefblok van de kraan in je schema?
En een inwendige lier? :wink: :wink:

Bas

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 19:43 
Staat toch met koeienletters AEV in het schema? Armoured Engineer Vehicle ofwel gepantserd genie voertuig :wink: Beter lezen mierenneuker :roll: :wink: :P :lol: 8)

Heb nog 1 vrij kanaal, wellicht voor de lier in de kraan, maar moet even experimenteren hiermee. De lier in de romp komt er wel maar niet werkend.

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 20:27 
he miereneter, jij hapt ook op alles he?

Volgens mij wordt er weleens minder precies met de benaming aev omgegaan.

Als ik het goed heb heb ik nog ergens een mooie walkaround van een genie leo 1 staan, even zoeken.....
Afbeelding

jep van deze, mooi stoffig.

Interesse?

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 20:30 
Gebruikers-avatar

Martin, de bovenbouw, die is zelfbouw of heb je een basis
op de duitse ebay gekocht?
(zit hier .nl zelf ook nog erg jeukend te denken aan een dozer-leo)

Naya,... die met een dozerblad en een kraantje, die :)
Staat hier nog een sloop gepard die smeeeeeeekt om wat nieuws

Stefan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 20:52 
Heren,

ik ruik mogelijkheden voor een gezamelijk projectje of zo..... een groep build?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alles in 3000x2000 pixels, redelijk uitgebreid.

Hoop dat het nog een beetje te zien is:

Afbeelding

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 20:54 
Hee ik ga de boverbouw zelf bouwen. Eigenlijk gebruik ik alleen het onderstel van Tamiya. Detailonderdelen en bv gereedschap zoek ik later nog uit.

Bas, ik heb al massa's referentiespul van Niek gekregen maar alles is welkom! Heb je misschien ook wat info over de fascine?

Groepsbouw klinkt vet!

Groeten,
Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 21:00 
Gebruikers-avatar

Op die manier,
zie daar zelf het meeste tegenop, de "bovenbouw" ,

Mhhh, groepsbouw...
nou, een alluminium kraan en een dozerblad is natuurlijk met een beetje tekenwerk zo geknipt en gezet :)
(al is de ronding van de dozer wel vrij lastig om exact te krijgen op de rollen)
Of, als de maten "exact" zijn, is een opbouw natuurlijk ook best uit 1mm allu te zetten, of iedergeval een groot deel er van.

Praktijk is natuurlijk wel wat anders als in theorie, maar het ziet er "te doen" uit.

- ben er weg van voor vandaag , meep meep -
Stefan

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 21:17 
Nou ik vind het allemaal wat minder "even simpel" :roll:

Groepsbouw lijkt me echt leuk, krijgen we een hele ondersteuningsdienst voor de Leo 2A6's. Gaat er ook nog iemand voor de bruggenlegger?

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2006, 21:27 
Yeah right, een bruggenlegger, daar dromen al heel veel mensen van. Zou willen beginnen bij een berger, of idd een genie, maar een bruggelegger........ oef. Misschien iets voor thuur?

zijn namelijk wel erg veel kleine dingetje die moeten bewegen, en daar is thuur volgens mij zo ongeveer onze BTN god in.

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006, 11:36 
Gebruikers-avatar

Zijn er maat-tekeningen dan voor een 1:16 buffel?
( inc. hoek-graden )
Wil anders wel eens een poging doen om er 1'tje op de zetbank te leggen, maar zonder goede tekening is er geen beginnen aan.

Bruggenlegger ook erg mooi natuurlijk, alleen.. dat mechanisme hé !

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006, 13:45 
wil je buffel of bergepanzer 2a?

Heb ze namelijk van allebei, maar gezien ik een peter muller buffel heb, ben ik het meest geinteresseerd in de bergepanzer 2a ( of de leopard AEV van Martin).

Groetjes Bas

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006, 16:48 
He Martin,

Als het goed is zat er bij de tekeningen ook een tekening waar alleen 2 zijpanelen opstonden (rode lijnen). Deze hoef je alleen nog maar op plastic plaat (2 of 3 mm) te plakken, uitsnijden en je hebt de 2 zijkanten al. :) De zijkanten vervolgens onder de goede hoek zetten (kan je de andere tekeningen voor gebruiken) en dan aan de achterkant het motordek erin knutselen, en vooraan de 'bemanningshut'. :)

Grtz,
Niek

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur