Antwoord op vraag 1.
Om de zoekradar te laten draaien moet je iets kleiner gebruiken dan een servo vertraging.
bijv transmissie motor van Conrad, nr 242551-91 3-6Volt 57-115 omw/min.
Antwoord op vraag 2.
En om de radar op het juiste moment te laten stoppen kan je reedcontakt en een magneet gebruiken.
Hoe het precies moet je toch even de Duitse Fora raadplegen die zijn daar meer in thuis.
Antwoord op vraag 3.
Een servo heeft met een twee standen schakelaar (aan-uit) ook maar twee standen.
Een standaard servo heeft een hoekverdraaiing van ongeveer 90 graden (kwart cirkel).
De hoek verdraaiing van bijv het opklappen van de zoekradar is ook 90 graden (gepard).
Als je dan de arm van de servo net zolang maakt als de arm van de zoekradar dan klapt die 90 graden op.
Maak je servo arm korter en de arm van de zoekradar blijft hetzelfde dan klapt de zoekradar minder ver op.
En andersom kan ook.
Servo arm groot en zoekradar arm klein, klapt het verder dan 90 graden op.
Ik hoop dat je nu iets meer weet, of is het teveel technisch jargon.
