Ha Ha,
Dit is een lekker actief forum daar hou ik van. Zoveel reacties in zo'n korte tijd geeft de mensheid moed. Inderdaad de gun stabilizer had ik al gezien. Maar ik bedoel inderdaad dat de hele turret de juiste richting in blijft wijzen. Ik heb wat contact gehad met een firma in Engeland die veel met Gyrosensors doet voor robots daar ga ik eens mee experimenteren.
Ik hoop alleen dat ik de tijd heb om de software voor het e.a. te schrijven.
Ik ben ook bezig met een gun stabilizer op basis van een Tiltsensor, misschien dat die een beter resultaat geeft als die van Tamiya.
Johan, het mixen van kanalen is misschien ook niet zo'n verkeerd idee als je hier een processor tussen zet die de nodige correctie uitrekend. (e.v.t. in combinatie met een rotatiesensor) Ik heb nog een ouderwetse Terratop zender zonder de moderne snufjes. Vandaar dat ik aan het mixen niet gedacht heb.
Het mag duidelijk zijn dat het e.a. bij benadering (wel zo goed mogelijk) moet simuleren en niet een doel echt moet / kan volgen. Als me dat zou lukken om te maken kan ik beter bij defensie gaan werken en met echte tanks gaan spelen.
Als je echt een doel wilt locken zou je kunnen denken aan motiontracking software op digitale camerabeelden. Hiermee kun je een object in een videobeeld selecteren en volgen. Dit zie wel eens in video-edittingsoftware. Maar dat gaat mijn programeerkunst ver te boven en ik zou beter rupskettingen onder mijn PC kunnen bouwen.
We dwalen af.... keep on dreaming !!
Hoe je a.u.b. niet in en schrijf je ideeen hier op want misschien dat een bizar idee juist een goede denk richting aangeeft.
Alvast bedankt voor de antwoorden ik waardeer het zeer.
Als ik hier vorderingen heb dan laat ik het weten.
Rolof