Afgelopen weekend na al die zoetsappige, verplichte kerstfilms eerst maar eens een goeie oorlogsfilm in de DVD-speler gestoken. Het kan tenslotte niet altijd vrede zijn, of zoiets...
Zo'n weekje kerstvakantie is wel goed voor de voortgang van allerlei modelbouwprojecten. Ook de "Easy Bait" schiet lekker op, nog een week of 7 tot de modelbouwshow in de Zeelandhallen, dus ik moet een heel eind kunnen komen. Deze week ben ik een aantal uren bezig geweest met allerlei detailwerk. Op de koepel en gunmantlet zijn de bevestigingspunten voor de foul weather cover aangebracht. Dit was een canvas beschermhoes, die over de openingen tussen de koepel en de gunmantlet bevestigd kon worden tegen stof en weersinvloeden.
In de gunmantlet zijn vervolgens twee buisjes gelijmd. De grote is om straks de loop vast te kunnen zetten (deze past precies in het buisje), de tweede is voor bevestiging van de infrarood-LED van de BU.
Verder heb ik de luiken van de koepel afgedetailleerd met o.a. handgrepen en zelfgemaakte periscopen.
Aangezien de lower hull inmiddels gespoten was, en de wielophanging al even gereed lag, werd het tijd om de Sherman op zijn tracks te zetten, waarna er proefgereden kon worden. Aan de ophanging moet nog het e.e.a. geschilderd worden, en ook moeten alle afdekkapjes nog op de wielen geplaatst worden.
Gisteravond de upper hull, turret en gunmantlet gespoten, samen met o.a. de verlichtingsdelen en de losse accessoires. Vanavond de turret nog een extra laagje OD gegeven, en meteen de loop, luiken en nog wat losse odds and ends gespoten. Als het een beetje meezit kan ik voor het weekend de verlichting nog wel monteren.
Hierbij de foto's:

Electro-spaghetti...

Een trotse Sergeant Puddle met zijn vers gespoten Mean Green Machine. Zelf ben ik tot nu toe ook niet geheel ontevreden...
Iedereen alvast een goed, gezond en Battle-rijk 2010 gewenst.
Jan (die met de jaarwisseling geen vuurwerk, maar hooguit een goede sigaar aansteekt...)