Nu zou je zeggen; 'weer een project erbij...' Nouja dit was een project dat niet kon wachten, aangezien ik een goed beschermend transport middel nodig heb voor mn panther.
De transport kist die ik ga maken word (zoals vast wel verwacht werd) aangekleed zoals mn normale huisje (die uit Vierville) met details zoals stenen etc.
Meeste stransport kisten zijn geheel gemaakt van hout, maar dat zou te zwaar worden! Zeker met als die plamuur word dat ding dan ontilbaar, dus heb ik besloten de zij panelen gewoon van die kartonnen platen te maken. Maar het frame, bodem en dak worden van hout.
De vorderingen die ik al gemaakt heb:

Past precies, maar dan ook echt precies, was al bang dat de panther er alleen met gedraaide koepel in zou kunnen. Maar gelukkig kan het zo ook.
Ik heb er ook een schuif lock opgezet. Ik heb er een gat in geboord waar een schroef door heen kan zonder dat deze zich vast gedraaid hoeft te worden. Deze schroef houd de schuif tegen. Simpel maar effectief!
Ik ga vandaag nog proberen de zij platen erop te zetten, dan kan de panther morgen al goed beschermd mee.