Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 20:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 17:57 
Gebruikers-avatar

Vandaag waren we met een kleine , maar zeer gezellige delegatie te gast bij Reinier....Deze had toch nog een geschikt terrein gevonden waar de battle plaats kon vinden.......Echter er gaat altijd wel iets mis,en ditmaal lag t niet aan de weergoden welke ons uitzonderlijk goed gezind waren 8) ......maar t leek wel of er een soort van vloek boven ons hing,met als gevolg dat er toch verschillende tanks niet meer konden rijden :(
Mike met zn KT van de 501 Div.was direct uitgeschakeld,wegens een misterieuze storing in zn zender.......of was het sabotage van de vijand :shock: :idea:

Ook nieuw BTN-lid Stefan Rood,kreeg t zwaar,want na enkele minuten brak er een loopwiel af van zijn gloednieuwe HengLong Tigertje. :!:
Maar Mark de Kock was zo vriendelijk om hem de fijne kneepjes bij te brengen dmv zijn uitgeleende Panther-G : Thumbup :

Verder had ondergetekende schade aan zn trackspanners,en reed er uit het niets, een sherman over t Flak-88 kanon van Reinier,welke hier niet tegen op gewassen was..........niemand wist de oorzaak hiervan.
Wederom had ook tjirk weer schade ,Kortom......... t zat een beetje tegen,maar t was erg gezellig : Thumbup : : Thumbup : Reinier had ook gezorgd voor voldoende drinken,en wat broodjes,welke zeer welkom waren,met deze temperaturen : Thumbup : : Thumbup :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reinier:bedankt voor de leuke,gezellige meeting!!!!

Panzergruppe"Kaiser''
'' TRIUMPH OF THE WILL''

1x Panther-G,,NMR:313
1x King tiger, ,NMR:321
1x Tiger-1,,under construction
1xHummel Howitzer,
1x Stug III early ,NMR: 311
1x Kubelwagen,
1x schwimmwagen.

Laatst bijgewerkt door Nikos Numan op 29 jun 2009, 07:46, in totaal 4 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 18:02 

Was het zo'n moeilijk gaanbaar terrein? DE helft van de tanks zijn kapot :shock: Is het nog droog gebleven?

Laatst bijgewerkt door Tom Goossens op 29 jun 2009, 09:20, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 18:22 
yep het was gelukkig droog en erg warm.
Het terrein was erg mooi gelegen alleen wel erg zwaar voor menige tank, ikzelf liep alleen tegen een steen tussen me track en idler wiel aan voor de rest viel de schade aan mij kant mee gelukkig.
Jeanette had de pech dat de accu van haar Pershing leeg was, dus volle moed aan het rijden met haar sherman alleen die ging kapot al na 10 meter.
Maarja volgende keer neemt ze gewoon haar ROZE pershing mee voor goed geluk.
Verder hebben we maar 1 koprol mogen meemaken vandaag, foto volgt nog van onze actie fotograaf Randy.
Inieder geval Reinier nog bedankt voor de leuke dag, het was zeker een leuke terrein op de kleine steentjes na dan.
Voor de rest was het weer een top dag

Greetz Rene

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 19:23 

Nou gelukkig, want volgens mij werd het terrein ongaanbaar voor de tanks als er regen was gevallen.

Laatst bijgewerkt door Tom Goossens op 29 jun 2009, 09:21, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 19:31 
Het was Bloed Heet!! dat vondt ik teminste?
Ben lekker verbrandt, maar het was het waardt!
En ja, ik had weer de pech dat me rechter loop wiel deraf viel! : Andry :
maar dat was nadat ik me tracks 2 keer moest spannen!
en even later kon ik het weer doen maar dan aan de andere kant! :cry:
Dus, ik heb wat geleerd: Neem een gereedschapkistje mee. vooral eentjs met inbus sleutel 1.. : Sig :
dat was ook de reden waaron me tiger still aan de kant stond en ik Mark's Panther mocht gebruiken.
(nog bedankt Mark!! : Thumbup : : Thumbup : : Thumbup : )

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 21:28 
Nou dat was me het dagje wel. Eerst Stefan ophalen opweg met vier tanks in 1 auto. Dit paste maar net.
Tegen 10 uur aangekomen op -hopelijk- de juiste plek. Bleek dat we er pas om 11 uur werden verwacht :lol:
Maar goed, nadat ik het volume van mijn Tiger wat had opgeschroefd (stond nog op "binnenshuis") konden we beginnen.
Afbeelding
Ondanks de berichten dat er weinig huisjes e.d. zouden zijn, werd er toch een mooi battlefield opgezet. Die bruggen zijn echt kei-gaaf!
Afbeelding
Het was reuze gezellig. Ik heb eindelijk een HengLong van binnen mogen bekijken. Ziet er toch anders uit dan een Tamiya. Ook wat ideetjes opgedaan voor mijn Tiger z'n voorluikjes. Twee accu's zijn leeggereden (Panther en Sherman) en een heleboel penlites zijn verbruikt :wink: Is maar goed dat ik gisteren de aanbiedingsbak van de Blokker heb leeggehaald.
Ook ik heb wat tegenslag gehad. De tracks van mijn Tiger hadden de neiging om bij het spanwiel eraf te schieten, zodat de geleidetandjes niet meer aan beide zijden van het wiel liepen. Ik weet niet of dit komt door het zand-met-steentjes, door de trackspanning of door de brede tracks. Mijn Sherman had nergens last van, behalve dat ie een keer na een scherpe bocht omrolde. De turret draaide toen niet meer omdat de ring vol zand zat :roll:
De weergoden waren ons zeer gunstig gestemd; de hele dag droog en warm. Geen volle zon door de lichte bewolking, maar ook geen regen of hagel. Op weg terug kwamen we wel natte weggedeeltes tegen.
En we zaten op de heenweg al vol, dachten wij. Maar op de terugweg bleek er nog ruimte te zijn voor Sjirk en zijn tank-kist :shock: Helaas geen foto genomen, maar het paste echt :!:

De rest van de foto's staan hier
En vooral deze wil ik jullie niet onthouden:
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Mark de Kock op 28 jun 2009, 21:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 21:29 
Ik had vaak last van stenen tussen mijn guidhorns, waardoor het span wiel blokkeerde en ik nog alleen maar rondjes kon draaien. Maar het was een leuke en gezellige dag. aan de warme kant maar ik vond het niet te warm. lekker de hele dag door beetje gereden en ik was voornamelijk aan het dansen met 2 shermans, ik moet alleen leren wat meer te houden aan de officiele laad tijd. (heng-long) haalt ongeveer 100 schoten per minuut in vol automaat :lol: :lol:
ik heb niet zoveel foto's gemaakt. En Mark was zo vriendelijk mij thuis af te zetten : Thumbup : : Thumbup : : Thumbup : wat mij 3 uur in de trein scheelde.
Helaas ging een sherman op tilt, die een flak van reinier ramde, en mijn tankie waardoor er een haakje voor de sleep kabel af brak, maar dat is weer te fiksen : Builder : : Nurse :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 28 jun 2009, 23:50 
Vandaag een heerlijke (droge) middag gehad in Leerdam! Het was supergezellig, maar een pittig terrein. Pittig veel Duitsers ook, daar konden 2 Shermans ook niet veel tegen beginnen. Bedankt Reinier voor de gastvrijheid en de medetankers voor hun waardevolle tips van onze geweldige hobby : Thumbup :
Nog wat "bagger" foto's van mijn gsm volgen hieronder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, Hans.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2009, 14:06 
Gebruikers-avatar

Hier mijn foto's:

http://predatorpp.picturepush.com/album ... erdam.html

50 foto's uploaden is iets teveel werk...

hier in ieder geval een paar highlights:
Afbeelding
Afbeelding
Reiniers panzer III met z'n tracks eraf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier is de Bergepanther van Reinier in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=LtAg2X-B0WA

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jun 2009, 19:09 
Gebruikers-avatar

het was zeker een warme dag
broeierig
jammer dat de andere locaties niet lukten
maar dit ging ook best
we waren met 12 man maar net zo gezellig en de catering werkte goed want bijna alles was op : Thumbup :
veel schade geweest maar dat hou je toch
heb zelf een 15x de tracks om mijn panzer3 gelegd maar dat kom mijn lol niet drukken

ikwil iedereen die tochgekomen zijn hartelijk danken
groetjes van reinier Es en Daisy

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jun 2009, 19:35 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Allo,

Het was een slopende meeting voor het materiaal. Gezien de leden die er waren lag het percentage brokken erg hoog.
Misschien lag het toch voor een deel aan de bestuurders. :wink:

Onder toe zient oog van eric is de meeting rustig verlopen.
Afbeelding

Dan volgen hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar een geluk voor alle stukken die er waren, de berger Jagdpanther was aanwezig. Die kreeg het werk maar net verzet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijft toch altijd knap hoe sommige bestuurders een tank op zijn kant krijgen.
Misschien wordt het tijd voor een tank rijbewijs.
Afbeelding

Een echte proppen schieter.
Afbeelding

Hoe reinier zijn foto's aan het maken was.
Afbeelding

Afbeelding

En voor de verandering een groepsfoto. Helaas ontbraken er een aantal leden omdat ze vroeg tijdig het battle field hebben verlaten.
Helaas wilde 1 persoon er niet op.
Afbeelding

Het is toch gelukt om de ontbrekende persoon er op te krijgen.
Afbeelding

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur