Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 16:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 dec 2009, 14:36 
Heren,

Dank voor de lovende woorden, ik ga er straks nog van blozen :oops: . Gelukkig wemelt het op dit forum van de ervaren bouwers, dus ik voel me niet alleen...

Gisteren ben ik een goed deel van de dag met de Sherman bezig geweest. Ik vond dat Sergeant John Puddle en zijn bemanning toch nog wel wat extra bescherming konden gebruiken, dus de turret is voorzien van add-on armourplaten. Verder heb ik er twee messing beugels aan gemaakt, zodat de crew hier nog wat extra uitrusting aan kan hangen.

Inmiddels heb ik besloten, dat het een Sherman van de US 4th Armored Division gaat worden. Geallieerde sterren komen er niet op, hooguit op de motorluiken, alleen de divisie en unitnummers, en de naam van de tank.
De 4th Armored is, na het lezen van allerlei verslagen en documentatie, stiekum aan mijn favoriete eenheid geworden. Helaas tijdens de oorlog nog geen klinkende, officiële bijnaam zoals bijvoorbeeld de "Super Sixth" of de "Lucky Seventh", maar de veteranen in de eenheid noemden de 4th vaak "Patton's Best". De 4th zat veelal in de voorhoede van Patton's 3rd Army, en leidde bijvoorbeeld de aanval tijdens het ontzet van Bastogne in december 1944.

Bijgaand weer de vertrouwde plaatjes, waaronder eentje van een deel van de door mij gebruikte documentatie en referentiemateriaal. Straks de deur uit voor het tweede kerstdiner : Chef : dit weekend, morgen (zondag) gaan we met de airbrush weer lekker OD spuiten... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jan : Builder :

BerichtGeplaatst: 30 dec 2009, 22:40 
Afgelopen weekend na al die zoetsappige, verplichte kerstfilms eerst maar eens een goeie oorlogsfilm in de DVD-speler gestoken. Het kan tenslotte niet altijd vrede zijn, of zoiets... : CoolGun :

Zo'n weekje kerstvakantie is wel goed voor de voortgang van allerlei modelbouwprojecten. Ook de "Easy Bait" schiet lekker op, nog een week of 7 tot de modelbouwshow in de Zeelandhallen, dus ik moet een heel eind kunnen komen. Deze week ben ik een aantal uren bezig geweest met allerlei detailwerk. Op de koepel en gunmantlet zijn de bevestigingspunten voor de foul weather cover aangebracht. Dit was een canvas beschermhoes, die over de openingen tussen de koepel en de gunmantlet bevestigd kon worden tegen stof en weersinvloeden.
In de gunmantlet zijn vervolgens twee buisjes gelijmd. De grote is om straks de loop vast te kunnen zetten (deze past precies in het buisje), de tweede is voor bevestiging van de infrarood-LED van de BU.
Verder heb ik de luiken van de koepel afgedetailleerd met o.a. handgrepen en zelfgemaakte periscopen.

Aangezien de lower hull inmiddels gespoten was, en de wielophanging al even gereed lag, werd het tijd om de Sherman op zijn tracks te zetten, waarna er proefgereden kon worden. Aan de ophanging moet nog het e.e.a. geschilderd worden, en ook moeten alle afdekkapjes nog op de wielen geplaatst worden.
Gisteravond de upper hull, turret en gunmantlet gespoten, samen met o.a. de verlichtingsdelen en de losse accessoires. Vanavond de turret nog een extra laagje OD gegeven, en meteen de loop, luiken en nog wat losse odds and ends gespoten. Als het een beetje meezit kan ik voor het weekend de verlichting nog wel monteren.

Hierbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Electro-spaghetti...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een trotse Sergeant Puddle met zijn vers gespoten Mean Green Machine. Zelf ben ik tot nu toe ook niet geheel ontevreden... : WohoW :

Iedereen alvast een goed, gezond en Battle-rijk 2010 gewenst. : Thumbup :

Jan (die met de jaarwisseling geen vuurwerk, maar hooguit een goede sigaar aansteekt...) : Builder :

BerichtGeplaatst: 31 dec 2009, 08:58 
Gebruikers-avatar

de tank bekend kleur
ga je nog meer met kleuren doen of hou je hem zo?
nu moet je eigenlijk alleen nog "Oddbol" er zelf in zetten

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 dec 2009, 10:54 
HaHa het forum word in eens een stuk groener!

Ga je een laadplug inbouwen? Je hebt de luiken al beweegbaar gemaakt dus daar kan zo,n plug mooi onder.

Leonard (Shermans RULE : Thumbup : )

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 13:28 
hoi jan

op welke site kan ik die koepel kopen : Question :

groet tim

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 15:58 
Hoi Tim

De desbetreffende koepel is te koop bij John Armor corner.

http://www.johns-armor-corner.nl/produc ... n-set.html

Greets Rene

PS ik krijg ook wel zin om een sherman te gaan verbouwen

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 16:18 
bedankt : Tick :

weet iemand ook waar je die pantserplaten kan kopen : Question :

ps ben aan het sparen voor een sherman

BerichtGeplaatst: 29 maart 2010, 20:49 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Allo,

Deze zijn volgens mij van eigen fabrikaat.
Soms moet je een beetje creatief zijn. Dan krijg je ook het gewenste resultaat.

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur