Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 14:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 19:59 
Nouja vandaag dus binnen gekomen, en gelijk maar een begin gemaakt met wat ik precies wou.
Wel dis eigenlijk net als bij me ferdiant, de flash en BU led in de muzzlebrake.
En na wat gefriemel en vooral het strippen van de bekabeling van de flash unit, de buitenmantel dan wel te verstaan.
Anders is er geen mogelijkheid om de draden door de loop te krijgen

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb in plaats van de hooben recoil net als bij de t55 gekozen voor een tamiya recoil, al moet je dan wel wat aanpassen aan het beugeltje voor de recoil.

Afbeelding

Ondertussen zit het kanon op zijn plek, al moet ik nog wel de tamiya stekkers op de elevatie e nzwen kunit solderen van hooben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Alu loop loopt tot aan het kogel gewricht als het waren daarna zit een kunstof deel die voor de geleiding zorgt.
Vergeleken met de T55 kit is dit toch wel een kit waar ze trots op mogen wezen, na zorgvuldig bekijken van de giet delen kan ik geen fouten ontdekken.
Ook alle giet nummers zijn mooi aanwezig op de spreu,s wat zoeken wat makkelijker maakt, de kunstof onderdelen zijn van zeer dergelijke stevige kwaliteit.
Als de E100 de Maus en al de andere aankomende modelen van hooben net als deze kwaliteit zijn, dan heeft tamiya een geduchte tegenstander.
Voornamelijk vanwege de opkomende keuze van de modellen.

Maarja binnenkort meer hmmm morgen dus lol

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:27 
zal je topic eens goed in de gaten houden. Heb maar gelijk een pm gestuurd naar de leverancier van mijn elefant want ik krijg er ook zin in als ik dit zie ;)

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:31 
Hahahah ja ik ben er ook gelijk aan begonnen toen ie bnnen kwam.
Op deze site staat een bouw verslag en met dingetjes die een beetje aangepast moeten worden om het soepel te laten lopen, lees het maar is door.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1443041

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:39 
Ziet er wel goed uit voor die prijs. Zal het zeker gaan volgen!

Zat er ook een MG led bij?

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:42 
Een boeg MG ledje ben ik nog niet tegen gekomen en zal der we lniet bij zitten maar dat is wel aan te passen met een werkende MG

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:43 
Rene Pranger schreef:
Hahahah ja ik ben er ook gelijk aan begonnen toen ie bnnen kwam.
Op deze site staat een bouw verslag en met dingetjes die een beetje aangepast moeten worden om het soepel te laten lopen, lees het maar is door.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1443041

Ik volg dit draadje idd al. Jammer dat er niet zoveel foto's mbt het aansluiten van alle eletronica op staan, maar kijk er dagelijks naar.

hoe ga je het doen qua speaker?

Rob, er zit geen mg-led bij voor zover ik weet. Is er uiteraard wel in te bouwen.

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:44 
Oke. Je hebt zeker gekozen voor Tamiya elektronica?

BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 19:51 
Zo een nieuwe update nouja eigenlijk is ie kwa bouwen al klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Teneerste gekozen voor de asiatam bogies, na wat aanpassingen met de bestaande gaten na die dicht gegoten te hebben.
En op dezelfde manier bevestigd als in me ferdinand

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gearboxen van marcel ook al geplaatst

Een boeg MG geplaatst ipv van de neppert van hooben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier en daar nog wat kleine dingetjes zoals conrad stekkertjes solderen op de hooben elektronica die in de tamiya dmd/mf units passen.
EN de spuit erover en klaar.
Het bouwen was een verheerlijking vergeleken met de t55, de kwaliteit van de kunstof delen zijn zeker tamiya kwaliteit waardig.
Sommige metalen delen van de bogies vereisen iets van aanpassingen om de boel lekker te laten lopen.
Voor de rest zeker een top kit

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 21:18 
Zegt ie tegen mij dat de KT al opschiet :lol: Zelf is ie ook al bijna klaar. Netjes man, zal mooi staan naast de Ferdi : Thumbup : De kit ziet er zo op het eerste gezicht veel degelijker uit dan ik zelf had verwacht, op de eerste plaatjes die ik zag van deze op Panzerforum vond ik het plastic wat fragiel ogen, maar zo te zien valt dat reuze mee.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur