Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 30 sep 2025, 23:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 12:53 
Nu zou je zeggen; 'weer een project erbij...' Nouja dit was een project dat niet kon wachten, aangezien ik een goed beschermend transport middel nodig heb voor mn panther.

De transport kist die ik ga maken word (zoals vast wel verwacht werd) aangekleed zoals mn normale huisje (die uit Vierville) met details zoals stenen etc.

Meeste stransport kisten zijn geheel gemaakt van hout, maar dat zou te zwaar worden! Zeker met als die plamuur word dat ding dan ontilbaar, dus heb ik besloten de zij panelen gewoon van die kartonnen platen te maken. Maar het frame, bodem en dak worden van hout.

De vorderingen die ik al gemaakt heb:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Past precies, maar dan ook echt precies, was al bang dat de panther er alleen met gedraaide koepel in zou kunnen. Maar gelukkig kan het zo ook.

Ik heb er ook een schuif lock opgezet. Ik heb er een gat in geboord waar een schroef door heen kan zonder dat deze zich vast gedraaid hoeft te worden. Deze schroef houd de schuif tegen. Simpel maar effectief!

Ik ga vandaag nog proberen de zij platen erop te zetten, dan kan de panther morgen al goed beschermd mee.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 17:32 

Als je een licht plaatmateriaal zoekt, neem dan populierenmultiplex, daarmee heb ik ook mijn transportkist voor de Löwe gemaakt.
Enig nadeel van dit hout: het kan enorm kromtrekken naar alle richtingen.
Dus met wat vurenlatjes de hoeken versterken daar waar nodig en je hebt een prima kist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 18:26 
Kzal er eens een keer naar kijken, maar ben nu al bezig met karton. Is overigens ook zeer degelijk en makkelijk te bewerken.

BerichtGeplaatst: 31 mei 2011, 14:37 
Heb inmiddels de hoofdmuren (zoals in Rucphen te zien was) gemonteerd:
Afbeelding
Ook de laatjes aan de onderkant die als bescherming dienen zitten er nu op:
Afbeelding
Dit is nog niet de voledigge vorm; er komen nog twee losse compartimenten tegenaan. Deze worden ivb transport niet permanent vast gezet, echter word het waarschijnelijk wel vast te schroeven om naden weg te kunnen werken die veroorzaakt worden door oneven terein. Dit word ook de volgende stap aan dit bouw werk.

BerichtGeplaatst: 31 mei 2011, 15:52 
Het begint er al goed uit te zien Wessel !

BerichtGeplaatst: 07 jun 2011, 14:10 
Citaat:
Het begint er al goed uit te zien Wessel !

Altijd leuk om te horen : Chessygrin :

Afgelopen week niet "al te hard" er aan gewerkt ivb andere projecten en WoT, maar er is wel wat vooruitgang gemaakt:
Afbeelding
Ik heb een van de twee extra losse compartimenten gemaakt (nog niet helemaal af)
Afbeelding
Deze zit ipv houtlijm met schroeven vast...
Afbeelding
...zodat deze ook los te koppelen is. Moet nog effe een beschermings latje onderaan bij de voorkant van deze aanbouw maken, en dan de andere aanbouw. Ook heb ik ontdekt een foutje gemaakt te hebben met die 2 bovenste raampjes van de muur die openschuift... vanaf de hoogte van de ramen eronder afgemeten ipv de lijnter hoogte waar het dak begint... Maar das zonder enkel probleem op te lossen, heb dit vaker moeten doen. : Builder :
Ik heb trouwens ook een foto van de ontwerpen gemaakt:
Afbeelding
Zo gaat deze dus worden. : Builder :

BerichtGeplaatst: 07 jun 2011, 23:07 
Amai Wessel,

Wordt weer 'n behoorlijk huisjesproject zo te zien (jou wel toevertrouwd trouwens :lol: ).
Als je er maar zorgt dat ie af is voor Rucphen 2012 : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 08 jun 2011, 17:58 
Citaat:
Als je er maar zorgt dat ie af is voor Rucphen 2012

Ik zal het proberen :lol:

Was vanplan dit jaar voor de slag om Rucphen ook weer wat nieuws af te hebben... maar aangezien het project te groot werd, panthertje een transport kist nodig had en een van de twee grote vierville huizen nu van de cavia's is... :lol:

Ik probeer volgend jaar minimaal deze af te hebben. Dit geld ook voor nog een klein huisje dat nog van het vierville project is overgebleven, en mischien ook de transport kist voor mijn JT (echter garandeer ik niet dat de JT zelf er dan al af in zal zitten) :lol:

Ook ben ik vanplan nog eens wat kerst boompies te kopen voor de bossen rondom Rucphen :lol:

BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 14:42 
Ook het andere component is af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de basis vorm (op het dak na dan) is nu af. het dak word waarschijnelijk ook het volgende deel. (het grote dak)

Dit dak is iets moeilijker dan een normaal dak omdat het een zadeldak is (dus met schuine zijkanten)
Een normaal dak is simpel, je laat het dak rusten op de punt van de muren aan weerszijde...
Een zadeldak dus niet! waardoor een scharnier verbinding al heel wat lastiger word.
Ik zit te denken aan de simpelste weg: onopklapbaar, maar wel (ivb met de schuif) afneembaar.

Ander voordeel aan de makkelijke weg is dat het dak er ook mooier van word.

BerichtGeplaatst: 20 jul 2011, 14:26 
Het dak duurde door enkele tegenslagen iets langer als gepland, maar uiteindelijk is het toch af! :P nouja... de vorm dan... Er moeten ook nog dakpannetje tegenaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou het volgende wat ik ga doen is een klein foutje verbeteren bij de aangebouwde keuken (de kleine aanbouw) daar zit de bovenkant van het deurtje en het raam te laag. Hierna moeten sommige ramen en deuren met karton (dik papier, niet de dikke platen waar de rest van gemaakt is) afgewerkt worden.

Ik zal ook eens kijken of mn latten etc al binnen zijn.

Wat betreft de platen die ik gebruik: http://www.busch-model.com/online/?rubr ... e&spur_0=1 Dit zijn ze dus. : Thumbup :

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur